fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Link velocity, czyli co to?

Na czym polega Link velocity?

Definicja

Link velocity jest określeniem używanym w obszarze optymalizacji SEO. Opisuje on prędkość, z jaką pozycjonowana strona www pozyskuje lub też traci backlinki w określonym czasie. Najczęściej analizuje się okres miesiąca, ale z powodzeniem można sprawdzać wartość Link velocity co tydzień lub z inną częstotliwością.

3 ciekawostki o Link velocity

1. Wpływ Link velocity na pozycjonowanie SEO

Szybkość pozyskiwania linków jest kluczowym czynnikiem, który wpływa na pozycjonowanie strony. Wszystko ze względu na to, że pomaga algorytmom wyszukiwarki ocenić naturalność profilu linków. Jeżeli wartość Link velocity jest stała, nie wzrasta nagle, ale stabilnie, wtedy witryna jest postrzegana jako bardziej godna zaufania.

Jednak trzeba też wiedzieć, że sama ilość linków nie jest czynnikiem zwiększającym pozycję strony w rankingu. Kluczowy jest bowiem całokształt profilu linkowego, czyli to, jakiej jakości są te linki, czy są wiarygodne oraz czy prowadzą do wartościowych stron. W pozycjonowaniu liczy się jakość, nie ilość pozyskanych linków.

2. Pożądana wartość Link velocity

Częstotliwość i prędkość pozyskiwania backlinków może mieć różne wartości. Jednak Google nie określiło jednoznacznie, jakie są pożądane. Trzeba jedynie mieć na uwadze, że zbyt nagły i bardzo szybki przyrost linków jest negatywnie postrzegany. Wszystko ze względu na to, że zazwyczaj wiąże się ze stosowaniem niedozwolonych technik zaliczanych do Black Hat SEO w celu pozyskania linków. Duży wzrost wartości Link velocity może zostać potraktowany przez Google jako próba manipulowania wynikami wyszukiwania i ukarany poprzez przykładowo nałożenie filtra.

Optymalny jest regularny i stopniowy przyrost pozyskanych linków, który pozwala budować godną zaufania witrynę internetową.

3. Analiza pozyskanych linków

Aby uzyskać informacje o jakości pozyskanych linków, można posłużyć się narzędziami, które dokonają ich analizy. Do tych popularnych zalicza się:

  • Majestic,
  • Ahrefs,
  • SEMrush,
  • Ubersuggest.

Niektóre z tych narzędzi pozwalają na skorzystanie z darmowej analizy linków po założeniu konta, inne z kolei wymagają wykupienia abonamentu, by móc korzystać z pełni zaawansowanych opcji.