Odnośniki dodane dobrowolnie przez użytkowników. Generowane z założenia bez udziału webmastera zajmującego się pozycjonowaniem. Linki naturalne najczęściej mają postać czystego URL lub oznaczone są słowami typu „tutaj”, „kliknij tutaj”. Linki oznaczane anchorami ze słowami kluczowymi – czyli tak zwane exact match – nie mogą zostać uznane na naturalne. Naturalność linka zależy również od lokalizacji, w której został umieszczony.

Odnośniki znajdujące się w katalogach stron, na forach internetowych czy na tak zwanych farmach linków nie zostaną zaliczone do naturalnych – wręcz przeciwnie, mogą sprowadzić na stronę bana od Google.

Jak linki naturalne wpływają na SEO?

Odnośniki o naturalnym wyglądzie są bardzo korzystne dla pozycji witryny w Google. Mogą znacząco poprawić autorytet strony, w przeciwieństwie do sztucznie wyglądających linków. Zazwyczaj naturalne linkowanie stosuje się jako uzupełniającą strategię pozycjonowania.