Odnośniki dodane dobrowolnie przez użytkowników. Generowane z założenia bez udziału webmastera zajmującego się pozycjonowaniem. Linki naturalne najczęściej mają postać czystego URL lub oznaczone są słowami typu „tutaj”, „kliknij tutaj”. Linki oznaczane anchorami ze słowami kluczowymi – czyli tak zwane exact match – nie mogą zostać uznane na naturalne. Naturalność linka zależy również od lokalizacji, w której został umieszczony.
Odnośniki znajdujące się w katalogach stron, na forach internetowych czy na tak zwanych farmach linków nie zostaną zaliczone do naturalnych – wręcz przeciwnie, mogą sprowadzić na stronę bana od Google.
Jak linki naturalne wpływają na SEO?
Odnośniki o naturalnym wyglądzie są bardzo korzystne dla pozycji witryny w Google. Mogą znacząco poprawić autorytet strony, w przeciwieństwie do sztucznie wyglądających linków. Zazwyczaj naturalne linkowanie stosuje się jako uzupełniającą strategię pozycjonowania.
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test