fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Katalogowanie, czyli co to?

Na czym polega Katalogowanie?

Definicja

Katalogowanie oznacza dodanie strony internetowej do kilku katalogów stron. Takie działanie ma na celu uzyskanie wartościowych linków oraz przedstawić daną witrynę większej liczbie użytkowników. Katalogowanie ma także wpływ na SEO i pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

3 ciekawostki o katalogowaniu

1. Jak katalogować strony internetowe?

Przede wszystkim pierwszym krokiem, jaki należy podjąć, jest wybór odpowiednich katalogów internetowych. Najlepiej jest postawić na te wartościowe oraz najbardziej popularne. Następnie należy przygotować opis strony, który będzie posiadać krótkie i treściwe informacje o firmie przyciągające uwagę. W procesie katalogowania strony istotny jest też etap doboru odpowiednich słów kluczowych. Powinny być one związane z branżą danej witryny, a także być popularne wśród docelowej grupy. Poza słowami kluczowymi warto także pamiętać o frazach kluczowych.

2. Korzyści z katalogowania stron internetowych

Katalogowanie przynosi wiele korzyści dla firm, pod warunkiem, że jest odpowiednio przeprowadzone. Do tych najważniejszych zalet katalogowania stron zalicza się:

  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • zdobywanie linków zwrotnych.
  • zwiększenie autorytetu strony,
  • zwiększenie świadomości marki,
  • dotarcie do większej liczby odbiorców.

Wszystko to z kolei przyczyniać się może do zwiększenia sprzedaży usług lub produktów danego przedsiębiorstwa.

3. Rodzaje katalogów

Katalogi internetowe dzieli się na kilka grup, w zależności od typu działalności. Są to przede wszystkim katalogi:

  • ogólnotematyczne,
  • branżowe,
  • firmowe.

Katalogi ogólnotematyczne często są darmowe i obecnie cechują się dużą liczbą linków wychodzących, ale też i z wysokim współczynnikiem spamu. Z kolei te branżowe pozwalają na uzyskanie wysokiego rankingu witryny w SERP-ach. Ta opcja jest płatna, a widełki cenowe są bardzo szerokie. Ostatnie z rodzajów katalogów, czyli firmowe są zbiorem linków dofollow od wszystkich przedsiębiorstw.