fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

LinkedIn, czyli co to?

Na czym polega LinkedIn?

Definicja

LinkedIn to jeden z największych portali społecznościowych. Został jednak stworzony nie w celach towarzyskich, ale po to, by ułatwić nawiązywanie kontaktów biznesowych. LinkedIn ma zasięg międzynarodowy i jest popularnym portalem wśród firm oraz osób szukających pracy.

3 ciekawostki o LinkedIn

1. Najważniejsze cechy LinkedIn

Na początku swojej działalności LinkedIn był portalem z ogłoszeniami o pracę. Jednak obecnie to portal społecznościowy, który zrzesza wielu specjalistów szukających pracy, jak i oferujących zatrudnienie w różnych branżach. Dlatego też LinkedIn nastawiony jest na nawiązywanie oraz utrzymanie kontaktów zawodowo – biznesowych oraz poszerzanie wiedzy oraz zaznajamianie się z nowinkami z konkretnej branży.

Tworząc profil na LinkedIn konieczne jest podzielenie się swoim doświadczeniem zawodowym. Udostępniane dane przypominać mogą w wielu aspektach strukturę CV. Wszystko ze względu na to, że użytkownicy dzielą się informacjami o obecnym stanowisku i miejscu pracy, jak i tych wcześniejszych. Co więcej, w profilu można umieścić informacje o dodatkowych umiejętnościach.

2. Funkcje oferowane przez LinkedIn

Portal LinkedIn przynosi wiele korzyści pracodawcom oraz poszukującym pracy. Jest to możliwe dzięki wyjątkowym funkcjom, jakie oferuje. Są to między innymi:

  • możliwość przeglądania ofert pracy oraz aplikowania,
  • publikacja ogłoszeń o pracę oraz wygodne zarządzanie nimi,
  • publikowanie oraz przeglądanie referencji,
  • wyświetlanie statystyk,
  • możliwość skutecznej porcji firmy,
  • udostępnianie kluczowych informacji o aktualnych wydarzeniach w firmie.

Co więcej, można uczestniczyć w grupach tematycznych, dodawać wartościowe publikacje, a także polubić kogoś post, czy wysyłać wiadomości prywatne.

3. Tworzenie profesjonalnego profilu na LinkedIn

Profil na LinkedIn dostarcza wielu wartościowych informacji zarówno pracodawcom, jak i osobom szukającym pracy. Jednak konieczne jest odpowiednie uzupełnienie danych. Przede wszystkim należy:

  • dodać zdjęcie – powinno być ono utrzymane w stylu tych, które dodawane są w CV,
  • dodać treściwy nagłówek,
  • podzielić się doświadczeniem,
  • opisać zainteresowania,
  • dodać informacje o wykształceniu,
  • podzielić się posiadanymi umiejętnościami.

Dobrze jest również nawiązywać kontakty i powiększać ich ilość, a także pozostawać aktywnym poprzez udostępnianie postów, przeglądanie treści czy też własne publikacje i odpowiadanie na wiadomości.