fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Marketing cyfrowy, czyli co to?

Na czym polega Marketing cyfrowy?

Definicja

Marketing cyfrowy, zwany także digital marketing to nic innego jak tworzenie i dystrybucja treści marketingowych drogą elektroniczną i kanałami cyfrowego przekazu. Ze względu na dużą popularność Internetu obecnie marketing cyfrowy jest bardzo rozwinięty, a przede wszystkim skuteczny.

3 ciekawostki o marketingu cyfrowym

1. Formy marketingu cyfrowego

Znaczny obszar działalności marketingu cyfrowego to e-marketing. Pozwala on na dotarcie do odbiorcy z wykorzystaniem wielu kanałów komunikacji. Dlatego też wyróżnia się sfery oddziaływania marketingu cyfrowego. Są to:

  • e-mail marketing,
  • media społecznościowe,
  • wiadomości tekstowe,
  • SEO,
  • SEM,
  • content marketing,
  • video marketing.

E-mail marketing polega na dystrybuowaniu treści reklamowych drogą mailową, a w przypadku wiadomości promocja odbywa się poprzez SMS lub MMS. W mediach społecznościowych z kolei można zamieszczać posty promujące lub o wartościowym charakterze przyciągające użytkowników. Optymalizacja strony, czyli SEO oraz SEM – marketing w wyszukiwarkach internetowych to także jedne z częściej wybieranych form digital marketingu. Natomiast content marketing jest strategią opartą na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych treści, a w video marketingu wykorzystywane są treści w formie filmu w celu promocji marki. 

2. Jak prowadzić kampanię reklamową w marketingu cyfrowym?

To, w jaki sposób kampania reklamowa będzie prowadzona, zależy od przedsiębiorstwa. Jednak każdy z nich powinien obejmować poniższe etapy:

  • sprecyzowanie celów prowadzonych działań marketingowych,
  • określenie grupy docelowej,
  • wybranie kanałów i taktyk marketingowych,
  • tworzenie i optymalizacja treści dla każdego z kanałów.

Wszystkie działania i postępy kampanii warto także monitorować, posługując się miernikami, które pokażą, czy promocja jest skuteczna oraz w jakich obszarach wymaga uaktualnienia.

3. Mierniki wykorzystywane w marketingu cyfrowym

Aby ocenić sprawność prowadzonych kampanii, można posłużyć się kilkoma popularnymi wskaźnikami, jak:

  • liczba odwiedzin,
  • źródła ruchu internetowego,
  • CTR,
  • odwiedzający, którzy powrócili do witryny,
  • średni czas wyświetlania strony.

Wskaźników, które można wykorzystywać, aby mierzyć wyniki kampanii, jest wiele, a te powyżej to przykłady tych najczęściej wykorzystywanych.