fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Mailing, czyli co to?

Na czym polega Mailing?

Definicja

Mailing to jedna z form reklamy, która była i wciąż jest bardzo popularna. Wszystko ze względu na swoją skuteczność. Jako mailing rozumiana jest jednorazowa reklama przesyłana drogą mailową do konkretnych użytkowników.

3 ciekawostki o mailingu

1. Najważniejsze cechy mailingu

Mailing to forma reklamy, która jest dość charakterystyczna. Wyróżnią ją to, że zawiera wyraźne i duże zdjęcia, mało tekstu, a także wezwania do działania, jak Kup teraz, Skorzystaj z okazji i podobne. Kolejną ważną cechą jest to, że mail z treścią promocyjną nie trafia do przypadkowych osób. Taka forma reklamy dociera do osób, które wyraziły na to zgodę, przykładowo wypełniając formularz w czasie zakładania konta w sklepie internetowym, czy na forum dyskusyjnym. Dzięki temu treści mailingu są dostosowane do obszaru zainteresowań danego użytkownika, a przez to zarówno on, jak i sklep internetowy czerpią korzyści.

2. Główne zalety mailingu

Mailing to forma reklamy wykorzystywana już od wielu lat. Mimo to wciąż jest skuteczna i chętnie wybierana przez firmy. Do innych zalet mailingu zalicza się:

  • łatwość dotarcia do potencjalnych klientów,
  • niski koszt dystrybucji reklamy,
  • dopasowane do zainteresowań odbiorców treści,
  • krótki czas dystrybucji reklamy,
  • duży zasięg,
  • automatyzacja.

Dodatkowo informacje z prowadzonej kampanii mailingowej można analizować, co pozwoli na sprawdzenie, ile maili zostało otwartych, ilu odbiorców dokonało pożądanej akcji, czy też ile wynosi współczynnik klikalności.

3. Podstawowe zasady mailingu

Reklama w formie mailingu powinna być dokładnie opracowana. To, jaka treść oraz grafika trafi do grupy docelowej, ma duże znaczenie dla podjęcia przez nich akcji. Dlatego warto zadbać o projekt reklamy, który powinien:

  • być krótki i zwięzły,
  • posiadać atrakcyjną wizualnie formę,
  • szybko się ładować,
  • posiadać wyróżniający temat,
  • mieć odpowiednią strukturę treści.

Ponadto w tworzeniu treści mailingu można posłużyć się dostępnymi narzędziami, które usprawnią komunikację oraz ją zoptymalizują. Przykładem programów pomocnych w e-mail marketingu jest Freshmail, GetResponse, czy też REDLINK.