fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Indexing, czyli co to?

Na czym polega Indexing?

Definicja

Indexing to indeksowanie stron internetowych, które polega na zbieraniu oraz kategoryzowaniu informacji odnośnie witryn internetowych przez roboty Google. Głównym celem takich działań jest stworzenie oraz utrzymanie bazy danych, czyli indeksu, która zawiera kompletne informacje o stronach www wyświetlanych w wynikach wyszukiwania Google.

2 ciekawostki o indeksowaniu stron

1. Poszczególne etapy indeksacji stron

Google roboty działają w określony sposób. Gdy znajdą nową stronę internetową przystępują do jej analizy. Składa się ona z trzech części. Jest to:

  • skanowanie,
  • indeksowanie,
  • pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Pierwszy etap, czyli skanowanie polega na analizie zawartości adresu URL, struktury, a także contentu. Jeżeli roboty nie wykryły żadnych błędów, wtedy następuje indeksowanie. To z kolei proces, w czasie którego analizuje się treści, obrazy, grafiki, filmy oraz całą zawartość danej witryny internetowej. Ostatni etap to pozycjonowanie. Google roboty znając zawartość strony, mogą przypisać jej słowa kluczowe, po których wpisaniu w pole wyszukiwarki, strona ta pojawi się w wynikach.

2. Indexing a pozycjonowanie SEO

Wpływ na to, jaką pozycję w rankingu zajmie strona www, ma wiele czynników. Przede wszystkim duże znaczenie dla robotów wyszukiwarki Google mają następujące elementy stron:

  • frazy kluczowe,
  • responsywność,
  • aktualne treści,
  • zrozumiałe nagłówki,
  • brak błędów,
  • ogólna tematyka strony.

Są to obszary, nad którymi właściciele stron mogą pracować. Dzięki technikom SEO możliwe jest tworzenie atrakcyjnych treści, naturalne wplatanie słów kluczowych, odpowiednie i prawidłowe linkowanie oraz wygląd wizualny strony. Wszystko to sprawia, że witryna staje się atrakcyjna i wartościowa dla robotów Google, przez co zostaje wyświetlana na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na większy ruch na stronie i przyczynia się do zwiększenia zysków ze sprzedaży produktów lub usług.