fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Marka premium, czyli co to?

Na czym polega Marka premium?

Definicja

Marka premium jest często rozumiana jako synonim luksusu. Wszystko ze względu na to, że oferuje ona produkty lub usługi, które uważane są za wysokiej jakości, co wiąże się także z ich wyższą ceną w porównaniu do innych podobnych. Wysoka wartość marki premium to nie tylko cena, ale też wizerunek oraz obsługa klienta na najwyższym poziomie.

2 ciekawostki o marce premium

1. Najważniejsze cechy marek premium

Marki w kategorii premium mogą być bardzo różnorodne i obejmować niemalże wszystkie branże. Postrzegane są one jako lepsze, ale wciąż dostępne dla każdego. Do najważniejszych cech marki premium poza wyższą ceną, należą:

  • produkty wykonane z najwyższej jakości materiałów,
  • innowacyjność,
  • silny wizerunek,
  • wysoki poziom obsługi klienta na każdym etapie współpracy,
  • duże inwestycje na działania marketingowe oraz reklamę.

Dodatkowo marki premium często podejmują działania, takie jak storytelling, aby budować silną więź emocjonalną z klientem. Wszystkie powyższe cechy wpływają na to, że konsumenci marek premium wykazują się dużą lojalnością, co jest jak najbardziej pożądanym zjawiskiem.

2. Jak stworzyć markę premium?

Jedną z ważniejszych czynności, jakie należy podjąć na początku tworzenia marki premium, jest dokładna analiza rynku oraz oczekiwań klienta. W tym celu warto skorzystać z takich narzędzi jak:

  • badania rynkowe,
  • rozmowy z potencjalnymi klientami,
  • analiza konkurencji,
  • szerokie działania w mediach społecznościowych.

Znając oczekiwania oraz potrzeby klientów, a także niszę rynkową lub sposób na to, aby wyróżnić się na tle konkurencji, należy zdefiniować pozycjonowanie i wartość marki. Kluczowa jest także jakość produktów lub usługi, które ciągle należy monitorować i w przypadku jakichkolwiek odchyleń szybko reagować. Kolejne etapy tworzenia marki premium to strategia cenowa, określenie wizerunku i tożsamości marki oraz prace nad logo, nazwą, stroną internetową i materiałami marketingowymi.