fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Keyword prominence, czyli co to?

Czym jest Keyword prominence?

Definicja

Keyword prominence to określenie używane w przypadku słów kluczowych wyróżnionych. Inaczej mówiąc, są to słowa kluczowe, które są podkreślone w treści i wyeksponowane. Ponadto keyword prominence mają także określoną lokalizację oraz usytuowanie fraz.

3 ciekawostki o keyword prominence

1. Zasady lokowania keyword prominence

Słowa kluczowe nie mogą być umieszczane przypadkowo, a przede wszystkim w nienaturalny sposób. Takie działania nie tylko są nieskuteczne, ale też negatywnie postrzegane przez roboty Google. Umieszczając keyword prominence, należy pamiętać, że powinny się one znaleźć:

  • w tytule strony,
  • w meta opisie strony,
  • w nagłówki H1,
  • w adresie URL,
  • w śródtytułach,
  • w treści,
  • w anchorach linków.

Należy jednocześnie mieć na uwadze, żeby nie nadużywać keyword prominence oraz nie używać ich zbyt często w jednym tekście, ponieważ nie jest to naturalne dla osoby czytającej.

2. Jak podkreśla się istotę keyword prominence

Aby najważniejsze keyword prominence były widoczne w tekście, stosuje się wiele technik graficznych. Do najpopularniejszych zalicza się:

  • pogrubienie tekstu,
  •  pisanie kursywą,
  • użycie innego koloru czcionki.

Te proste zabiegi sprawiają, że dane słowo lub też wyrażenie będzie bardziej widoczne, a co za tym idzie, zwróci uwagę użytkowników.

3. Korzyści keyword prominence

Odpowiednio opracowane, a także ulokowane w treści keyword prominence dają dużo korzyści w kontekście pozycjonowania SEO. Przede wszystkim pozwalają na:

  • przyciągnięcie uwagi czytelnika,
  • lepszą interpretację tematu,
  • poprawę CTR – współczynnika klikalności,
  • poprawę struktury treści,
  • lepsze doświadczenie użytkowników,
  •  wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania.

Dzięki temu, wyszukiwarki Google lepiej mogą interpretować tematykę strony, czy też organizować treści i sprawić, że będą one bardziej zrozumiałe dla odbiorcy.