Skrót od Internet Service Provider – dostawca usługi internetowej. Firma zapewniająca dostęp do Internetu podmiotom indywidualnym i gospodarczym. ISP dba o stałość i jakość łącza, rozwiązując ewentualne problemy techniczne.
Dostarczanie usług internetowych wymaga nie tylko procedur zabezpieczających transmisje danych, ale również rozbudowanego zaplecza w postaci serwerowni i wsparcia techników sieci. Z tego względu, każdy ISP ma określony punkt obecności, czyli miejsce, w którym umiejscowione są fizyczne urządzenia gwarantujące prawidłowe funkcjonowanie sieci – routery i serwery.
Czym zajmuje się ISP?
Poza stanowieniem i utrzymywaniem połączeń, ISP dba również o przekierowywanie ruchu internetowego, dbanie o technologiczną infrastrukturę, rejestrowanie nazw domen, a także hosting na serwerach. Przy doborze dostawcy usług internetowych, warto zwrócić szczególną uwagę na prędkość transmisji danych.
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)