fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Leady, czyli co to?

Na czym polegają Leady?

Definicja

Lead to osoba lub podmiot, który może wykazywać chęć skorzystania z oferty danego przedsiębiorstwa. Inaczej mówiąc, jest to potencjalny klient i szansa sprzedażowa. W leadzie zawarte są najważniejsze informacje takie, jak imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail.

3 ciekawostki o leadach

1. Po co generuje się leady?

Leady to cenne informacje marketingowe. Zawierają nie tylko dane kontaktowe, ale też informacje o potrzebach zakupowych, zachowaniach danego użytkownika na stronie internetowej, a nawet o jego preferencjach. To z kolei pozwala na tworzenie bardziej dopasowanych treści promocyjnych, które będą odpowiednie dla danej grupy docelowej. Leady pozwalają także:

  • zwiększyć liczbę klientów,
  •  zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych,
  • na automatyzację procesów,
  • na zmniejszenie kosztów reklamy.

Są więc cenną wiedzą, która pozwala generować zyski przedsiębiorstwom, a także skutecznie pozyskiwać nowych potencjalnych klientów.

2. Zarządzanie leadami

Pozyskany lead powinien zostać odpowiednio przeanalizowany. Oznacza to, że dane muszą być zebrane oraz pogrupowane przez oprogramowanie komputerowe. Następnie lead powinien trafić do działu sprzedaży, który przekaże go konkretnemu pracownikowi.

Samo zarządzanie leadami polega także na działaniach, które mają na celu doprowadzić do tego, że potencjalny klient podejmie decyzję zakupową. W tym celu stosowane są działania marketingowe, które mają za zadanie przekonać daną osobą do skorzystania z oferty.

3. Jak uzyskać leady?

W dobie Internetu skutecznym sposobem na uzyskanie leadu jest odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa. Oznacza to, że warto wdrożyć działania takie, jak chociażby content marketing. Dodatkowo leady można uzyskać wykorzystując:

  • e-mail marketing,
  • zasady SEO,
  • Google Ads,
  • portale społecznościowe.

Skuteczną praktyką jest także stosowanie lead magnet, które stanowią zachętę do pozostawienia przez użytkownika swojego adresu email, czy też numeru telefonu.