słownik pojęć marketingowych
Outbound marketing – co to jest, definicja
Outbound marketing – definicja. Co to jest?

Działania promocyjne, w których to dana firma wychodzi z inicjatywą oraz ze swoimi usługami do klienta. To najczęściej spotykany rodzaj marketingu, cechujący się najwyższą skutecznością, a także stosunkowo dużą kontrolą przy jego kreowaniu. W zależności od rodzaju wybranego działania, usługodawca może bowiem zdecydować o formie reklamy, a także samemu lub z pomocą specjalisty ułożyć treści. Outbound marketing pozwala także na dotarcie do największej liczby potencjalnych klientów, daje się go też zastosować na największą skalę.
Kanały, jakie wykorzystuje outbound marketing
Do tego rodzaju marketingu należą wszelkiego rodzaju reklamy pojawiające się w Internecie, także te typu push-up. Mimo że należą do najbardziej irytujących, to jednocześnie cieszą się dużą skutecznością. Dużo bardziej zaplanowane i spersonalizowane są najczęściej różnego rodzaju newslettery, wysyłane tylko dla osób, które wcześniej sobie tego zażyczą. Do przestarzałych metod outbound marketingu należą reklamy w radio, telewizji oraz prasie. Zaliczyć do niego można też w zasadzie już niespotykane akwizytorstwo.
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja