fbpx

słownik pojęć marketingowych

Outbound marketing – co to jest, definicja

Outbound marketing – definicja. Co to jest?

Outbound marketing - co to jest, definicja

Działania promocyjne, w których to dana firma wychodzi z inicjatywą oraz ze swoimi usługami do klienta. To najczęściej spotykany rodzaj marketingu, cechujący się najwyższą skutecznością, a także stosunkowo dużą kontrolą przy jego kreowaniu. W zależności od rodzaju wybranego działania, usługodawca może bowiem zdecydować o formie reklamy, a także samemu lub z pomocą specjalisty ułożyć treści. Outbound marketing pozwala także na dotarcie do największej liczby potencjalnych klientów, daje się go też zastosować na największą skalę.

Kanały, jakie wykorzystuje outbound marketing

Do tego rodzaju marketingu należą wszelkiego rodzaju reklamy pojawiające się w Internecie, także te typu push-up. Mimo że należą do najbardziej irytujących, to jednocześnie cieszą się dużą skutecznością. Dużo bardziej zaplanowane i spersonalizowane są najczęściej różnego rodzaju newslettery, wysyłane tylko dla osób, które wcześniej sobie tego zażyczą. Do przestarzałych metod outbound marketingu należą reklamy w radio, telewizji oraz prasie. Zaliczyć do niego można też w zasadzie już niespotykane akwizytorstwo.