Działania promocyjne, w których to dana firma wychodzi z inicjatywą oraz ze swoimi usługami do klienta. To najczęściej spotykany rodzaj marketingu, cechujący się najwyższą skutecznością, a także stosunkowo dużą kontrolą przy jego kreowaniu. W zależności od rodzaju wybranego działania, usługodawca może bowiem zdecydować o formie reklamy, a także samemu lub z pomocą specjalisty ułożyć treści. Outbound marketing pozwala także na dotarcie do największej liczby potencjalnych klientów, daje się go też zastosować na największą skalę.
Kanały, jakie wykorzystuje outbound marketing
Do tego rodzaju marketingu należą wszelkiego rodzaju reklamy pojawiające się w Internecie, także te typu push-up. Mimo że należą do najbardziej irytujących, to jednocześnie cieszą się dużą skutecznością. Dużo bardziej zaplanowane i spersonalizowane są najczęściej różnego rodzaju newslettery, wysyłane tylko dla osób, które wcześniej sobie tego zażyczą. Do przestarzałych metod outbound marketingu należą reklamy w radio, telewizji oraz prasie. Zaliczyć do niego można też w zasadzie już niespotykane akwizytorstwo.
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index