Termin ruch organiczny oznacza przejścia na stronę www, za które nie musimy płacić (nie wynikają one z płatnych kampanii CPC) i pochodzą one z bezpłatnych rezultatów wyszukiwania. Organiczne wyniki Google są wyświetlane pod linkami sponsorowanymi. Kolejność witryn, do których odnośniki znajdują się w SERP-ach, jest uzależniona od działania algorytmu danej wyszukiwarki. Często brane jest pod uwagę ponad 100 czynników, wśród których oceniana jest jakość treści, nasycenie fraz kluczowych czy historia domeny.

Jak zwiększyć ruch organiczny?

Metodami zwiększania ruchu organicznego zajmuje się dziedzina marketingu internetowego, jaką jest pozycjonowanie. Jednym z najważniejszych elementów działań jest copywriting SEO, czyli tworzenie wartościowych tekstów w odpowiedni sposób wypełnionych słowami, na które chcemy pozycjonować stronę www. Istotne jest również pozyskiwanie linków (tzw. linkbuilding), do czego można używać również artykuł sponsorowanych. Dobrym sposobem na promocję marki i podniesienie pozycji jej witryny wynikach wyszukiwania Google jest również prowadzenie bloga firmowego.