Termin ruch organiczny oznacza przejścia na stronę www, za które nie musimy płacić (nie wynikają one z płatnych kampanii CPC) i pochodzą one z bezpłatnych rezultatów wyszukiwania. Organiczne wyniki Google są wyświetlane pod linkami sponsorowanymi. Kolejność witryn, do których odnośniki znajdują się w SERP-ach, jest uzależniona od działania algorytmu danej wyszukiwarki. Często brane jest pod uwagę ponad 100 czynników, wśród których oceniana jest jakość treści, nasycenie fraz kluczowych czy historia domeny.
Jak zwiększyć ruch organiczny?
Metodami zwiększania ruchu organicznego zajmuje się dziedzina marketingu internetowego, jaką jest pozycjonowanie. Jednym z najważniejszych elementów działań jest copywriting SEO, czyli tworzenie wartościowych tekstów w odpowiedni sposób wypełnionych słowami, na które chcemy pozycjonować stronę www. Istotne jest również pozyskiwanie linków (tzw. linkbuilding), do czego można używać również artykuł sponsorowanych. Dobrym sposobem na promocję marki i podniesienie pozycji jej witryny wynikach wyszukiwania Google jest również prowadzenie bloga firmowego.
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index