Rodzaj oprogramowania cechującego się wolnym i niczym nieskrępowanym dostępem do kodu źródłowego. Twórca zrzeka się praw autorskich wynikających z utworzenia kodu, a użytkownicy mogą dowolnie pobierać, kopiować, a także zmieniać bazę, do której otrzymują bezpłatnie dostęp. Dużo korporacji udostępnia część lub całość kodu, aby ułatwić tworzenie lub aplikacji oraz konkretnych operacji. Najpopularniejsza przeglądarka z wolnym dostępem to Mozilla Firefox, a oprócz niej Android w pełni udostępnia swoją bibliotekę.
Jakie są zalety oprogramowań Open Source?
Wolne oprogramowania stwarzają duże pole do popisu dla programistów mogących na własną rękę udoskonalać kod. Ułatwia to tworzenie coraz to nowszych oraz pozbawionych błędów wersji, co przyczynia się do rozwoju technologii.
Im więcej osób pracuje nad daną wersją, tym szybciej udaje się także znaleźć w niej błędy, a wykorzystane rozwiązania mogą być potem używane w podobnych sytuacjach. Rozwiązanie tego typu to także najszybszy dostęp do aktualizacji, często nawet darmowych, a oprócz tego zmniejszenie kosztów na przykład wykupu licencji.
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index