słownik pojęć marketingowych
Open Source – co to jest, definicja
Open Source – definicja. Co to jest?

Rodzaj oprogramowania cechującego się wolnym i niczym nieskrępowanym dostępem do kodu źródłowego. Twórca zrzeka się praw autorskich wynikających z utworzenia kodu, a użytkownicy mogą dowolnie pobierać, kopiować, a także zmieniać bazę, do której otrzymują bezpłatnie dostęp. Dużo korporacji udostępnia część lub całość kodu, aby ułatwić tworzenie lub aplikacji oraz konkretnych operacji. Najpopularniejsza przeglądarka z wolnym dostępem to Mozilla Firefox, a oprócz niej Android w pełni udostępnia swoją bibliotekę.
Jakie są zalety oprogramowań Open Source?
Wolne oprogramowania stwarzają duże pole do popisu dla programistów mogących na własną rękę udoskonalać kod. Ułatwia to tworzenie coraz to nowszych oraz pozbawionych błędów wersji, co przyczynia się do rozwoju technologii.
Im więcej osób pracuje nad daną wersją, tym szybciej udaje się także znaleźć w niej błędy, a wykorzystane rozwiązania mogą być potem używane w podobnych sytuacjach. Rozwiązanie tego typu to także najszybszy dostęp do aktualizacji, często nawet darmowych, a oprócz tego zmniejszenie kosztów na przykład wykupu licencji.
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja