słownik pojęć marketingowych
Metatag description – co to jest, definicja
Metatag description – definicja. Co to jest?

Z perspektywy programisty to fragment kodu danej witryny, który zawiera najważniejsze informacje na temat jej zawartości. Z punktu widzenia użytkownika wyszukiwarki to zaś krótki opis znajdujący się pod każdym z wyników, mający za zadanie przedstawić treść strony i zachęcić do jej odwiedzenia.
Powinien on zawierać najważniejsze słowa bądź frazy kluczowe, jednak należy unikać w nim keyword stuffingu. Przejrzystości sprzyjają także punktory oraz wszelkiego rodzaju wyróżniki konkretnych fragmentów. Pozwalają one na sprytne umieszczenie najważniejszych informacji w krótkim opisie.
Czy warto samodzielnie pisać metatag description? Jakie są jego korzyści?
Jeśli twórca witryny nie napisze samodzielnie metatag description, Google automatycznie wybierze losowy fragment tekstu, ucinając go do 156 znaków ze spacjami. Nie prezentuje się to estetycznie, a także sprawia wrażenie chaosu. Warto zatem samemu stworzyć unikalny opis, który zachęci każdego do odwiedzenia strony i jednocześnie poprawi pozycję strony w wyszukiwarce.
Dobry metatag description nie może być zbyt długi, a oprócz tego powinien zawierać najważniejsze frazy kluczowe.
Nie może także zdradzać najważniejszych informacji, ponieważ jego główne zadanie to zachęcenie do wejścia na stronę. Świetny sposób to użycie zwrotów Call-to-action, takich jak „Sprawdź”, „Wejdź i przekonaj się” czy „Zobacz więcej”. Nigdy nie powinno się za to obiecywać tego, czego użytkownik na stronie nie znajdziesz, ponieważ to zwykłe oszustwo, które może zniechęcić do późniejszych odwiedzin.
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja