fbpx

słownik pojęć marketingowych

Mobile Friendly Test – co to jest, definicja

Mobile Friendly Test – definicja. Co to jest?

Mobile Friendly Test - co to jest, definicja

Narzędzie umożliwiające sprawdzenie tego, jak strona prezentuje się na urządzeniach mobilnych. Najczęściej używana usługa tego typu pochodzi od Google. Pozwala ono w zaledwie minutę przeanalizować wszystkie elementy strony wraz ze wskazaniem błędów i tego, co można zrobić, by zniwelować błędy. Sprawdzeniu podlegają m.in. czas ładowania się strony, sposób zaprezentowania najważniejszych informacji czy ilość oraz widoczność wszelkiego rodzaju dodatkowych zakładek na witrynie.

Jakie znaczenie dla SEO ma wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych?

Może się wydawać, że to, jak dana witryna wygląda na smartfonie lub tablecie to tylko kwestia wygody użytkowników. Oczywiście to bardzo ważna sprawa dla każdego właściciela strony, ale ponadto warto pamiętać, że Google premiuje i wyświetla wyżej te portale, które są dobrze dostosowane do urządzeń mobilnych. Warto zatem regularnie wykonywać Mobile Friendly Test, zwłaszcza że nie zajmuje on wiele czasu, a jego obsługa jest bardzo intuicyjna.