fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Marketing internetowy, czyli co to?

Na czym polega Marketing internetowy?

Definicja

Marketing internetowy obejmuje działania, które mają na celu opracować strategię dla wprowadzenia produktu bądź usługi na rynek oraz ich promocję przy użyciu Internetu i różnorodnych kanałów komunikacji z potencjalnym klientem.

3 ciekawostki o marketingu internetowym

1. Zalety marketingu internetowego

Marketing internetowy jako alternatywa dla tego tradycyjnego jest coraz częściej wykorzystywany. Wszystko ze względu na to, że niesie on wiele korzyści. Należą do nich:

  •  szybkość,
  • optymalizacja kosztów,
  • możliwość dotarcia do konkretnej grupy odbiorców,
  • szeroki zasięg,
  • możliwość sprawdzania efektów przy pomocy narzędzi analitycznych,
  • automatyzacja.

Ponadto marketing internetowy umożliwia interakcję z odbiorcami treści, a także zwiększanie świadomości marki.

2. Reklamy Google i Facebook Ads jako forma marketingu internetowego

Reklamy w Internecie to skuteczny sposób na zwiększenie liczby klientów. Popularne w przypadku marketingu internetowego są między innymi Google Ads, czyli reklamy, za które płacą reklamodawcy. Są one wyświetlane w wynikach wyszukiwania lub na stronach partnerskich Google.

Drugim przykładem reklam wykorzystywanych w marketingu internetowym są Facebook Ads, czyli treści promujące wyświetlane na najbardziej popularnym portalu społecznościowym Facebook. Dają duże możliwości w łatwym i skutecznym docieraniu do określonej grupy docelowej.

3. Mierzenie skuteczności działań marketingu internetowego

Analiza prowadzonych działań w Internecie jest kluczowym elementem, który pozwala określić skuteczność prowadzonych działań, wskazać obszary wymagające poprawy oraz te, które przynoszą najwięcej korzyści i są efektywne w pozyskiwaniu nowych klientów.