Platforma Google przeznaczona dla właścicieli sklepów internetowych. Pozwala ona na łatwiejsze zaprezentowanie poszczególnych produktów, a co za tym idzie dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów.

Jeśli dana osoba wprowadzi asortyment sklepu za pomocą specjalnych formularzy, wyniki ukażą się po wpisaniu konkretnych fraz w zakładce „Zakupy”. Umożliwia to zatem szybsze wyszukanie szukanej rzeczy, pozwalając oszczędzić czas spędzony podczas przeszukiwania całych ofert poszczególnych sklepów.

Jakie są zalety korzystania z Google Merchant Center?

Wspomniane łatwiejsze wyszukiwanie asortymentu to nie jedyna zaleta płynąca z korzystania z Google Merchant Center. Pozwala on również na bieżąco aktualizować informacje o towarach, dzięki czemu klienci mają dostęp wyłącznie do najświeższych i wiarygodnych informacji, a także do aktualnych promocji.

Narzędzie daje również dostęp do statystyk, pozwalających na zweryfikowanie popularności konkretnych przedmiotów, a na ich podstawie można także wdrożyć odpowiednie strategie marketingowe. Niektóre z nich są nawet zawarte we wskazówkach, zatem nie trzeba płacić za zwiększenie potencjału reklamowego sklepu.