Platforma Google przeznaczona dla właścicieli sklepów internetowych. Pozwala ona na łatwiejsze zaprezentowanie poszczególnych produktów, a co za tym idzie dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów.
Jeśli dana osoba wprowadzi asortyment sklepu za pomocą specjalnych formularzy, wyniki ukażą się po wpisaniu konkretnych fraz w zakładce „Zakupy”. Umożliwia to zatem szybsze wyszukanie szukanej rzeczy, pozwalając oszczędzić czas spędzony podczas przeszukiwania całych ofert poszczególnych sklepów.
Jakie są zalety korzystania z Google Merchant Center?
Wspomniane łatwiejsze wyszukiwanie asortymentu to nie jedyna zaleta płynąca z korzystania z Google Merchant Center. Pozwala on również na bieżąco aktualizować informacje o towarach, dzięki czemu klienci mają dostęp wyłącznie do najświeższych i wiarygodnych informacji, a także do aktualnych promocji.
Narzędzie daje również dostęp do statystyk, pozwalających na zweryfikowanie popularności konkretnych przedmiotów, a na ich podstawie można także wdrożyć odpowiednie strategie marketingowe. Niektóre z nich są nawet zawarte we wskazówkach, zatem nie trzeba płacić za zwiększenie potencjału reklamowego sklepu.
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic