Inaczej zwane SEO (Search Engine Optimization), polega na dopasowaniu treści do wymagań, mających podnieść pozycję witryny w wyszukiwarce. Wpływa to na jej widoczność, a co za tym idzie także na zasięgi. Działania związane z optymalizacją pod wyszukiwarki mogą być dokonywane on-page, czyli bezpośrednio na stronie, jak i off-page – poza nią.
Do działań na witrynie należy m.in. tworzenie odpowiednich tekstów mających za zadanie przyciągnąć klientów, a jednocześnie wykorzystać algorytm Google do swoich celów. Operacje poza stroną to na przykład umieszczanie odnośników do swoich produktów na zewnętrznych portalach.
Jak optymalizować treść pod wyszukiwarkę?
Aby treść na stronie była atrakcyjna dla użytkownika i odpowiednia wg kryteriów Google lub innej wyszukiwarki, powinna spełniać kilka warunków. Przede wszystkim jej długość musi być dostosowana do charakteru oraz miejsca, gdzie się ona pojawia. Opis kategorii będzie krótszy niż artykuł sponsorowany, ale dłuży od metatag description. Dobrze też, by teksty były nasycone słowami kluczowymi, choć trzeba unikać keyword stuffingu. Najlepiej sprawdzają się też treści urozmaicone grafiką, pogrubieniem, kursywą albo innymi odróżnieniami od zwykłego tekstu. Świetnie służą też tutaj osobne nagłówki. Niezależnie od tego, co się tworzy, treść zawsze powinna być unikalna, ponieważ plagiat jest karany prawnie i gorzej wyszukuje się w wyszukiwarce.
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index