KPI (ang. Key Performance Indicator) – definicja

Skrót KPI (ang. Key Performance Indicator) oznacza kluczowe wskaźniki efektywności.

Parametry te są zazwyczaj określane indywidualnie dla różnego rodzaju działań marketingowych, pozwalając na późniejszą ocenę ich skuteczności.

Powinny być mierzalne, by umożliwiać późniejszą analizę ilościową.

Jednocześnie muszą być klarowne i obiektywne, żeby łatwo było do nich przypisać wartość liczbową.

Wśród najczęściej używanych KPI w marketingu, wyróżnia się:

  • średni czas wizyty na stronie internetowej,
  • liczbę unikanych użytkowników oraz odsłon serwisu,
  • bounce rate (tzw. współczynnik odrzuceń),
  • czas trwania sesji,
  • ilość otworzonych podstron.

Jednym z ważniejszych kluczowych wskaźników efektywności, szczególnie istotnych w branży e-commerce jest współczynnik konwersji.

Pozwala on na ocenę skuteczności kampanii CPC prowadzonych w wyszukiwarce Google, sieci reklamowej czy w serwisie Facebook.

W przypadku mediów społecznościowych stosuje się takie KPI, jak zasięgi organiczne i płatne, a także stosunek liczby publikowanych treści do wyniku sprzedażowego.