fbpx

Słownik pojęć marketingowych

HTML – co to jest, definicja

HTML – definicja

Hipertekstowy język znaczników, czyli HTML (ang. HyperText Markup Language) służy do opisu struktury informacji na stronach internetowych.

Jest również wykorzystywany w budowie aplikacji mobilnych i profesjonalnym e-mail marketingu.

Umożliwia tworzenie witryn, które będą prawidłowo wyświetlane przez dowolną przeglądarkę www.

Pozwala nadać znaczenie semantyczne elementom takim jak:

  • nagłówki,
  • hiperłącza (linki),
  • akapity,
  • listy,
  • bloki tekstowe,
  • multimedia,
  • grafiki i zdjęcia,
  • formularze.

Dzięki zastosowaniu języka HTML możliwe jest także umieszczenie w treści serwisu znaczników meta-title oraz meta-description, a także alternatywnych opisów (tzw. atrybuty alt) dla obrazków i fotografii, co ma szczególne znaczenie dla aspektów pozycjonowania SEO.

Elementy HTML wpływające na pozycję strony w wynikach wyszukiwania to również:

anchor text – umieszczenie słów kluczowych pomiędzy znacznikami ma bardzo duży wpływ na podniesienie rankingu witryny w Google,

caption – umożliwia określenie tytułu różnego rodzaju tabeli, co jest jednym z istotnych czynników uwzględnianych przez algorytmy wyszukiwarki,

strong – pozwala na wizualne pogrubienie tekstu, a ponadto przekazuje informację do botów, które analizują witrynę, że wyróżniona treść ma istotne znaczenie.

Bardzo ważnym składnikiem HTML-a, który jest jednym z podstawowych czynników związanych z pozycjonowaniem SEO są również nagłówki H1-H6.