HTML – definicja
Hipertekstowy język znaczników, czyli HTML (ang. HyperText Markup Language) służy do opisu struktury informacji na stronach internetowych.
Jest również wykorzystywany w budowie aplikacji mobilnych i profesjonalnym e-mail marketingu.
Umożliwia tworzenie witryn, które będą prawidłowo wyświetlane przez dowolną przeglądarkę www.
Pozwala nadać znaczenie semantyczne elementom takim jak:
- nagłówki,
- hiperłącza (linki),
- akapity,
- listy,
- bloki tekstowe,
- multimedia,
- grafiki i zdjęcia,
- formularze.
Dzięki zastosowaniu języka HTML możliwe jest także umieszczenie w treści serwisu znaczników meta-title oraz meta-description, a także alternatywnych opisów (tzw. atrybuty alt) dla obrazków i fotografii, co ma szczególne znaczenie dla aspektów pozycjonowania SEO.
Elementy HTML wpływające na pozycję strony w wynikach wyszukiwania to również:
Bardzo ważnym składnikiem HTML-a, który jest jednym z podstawowych czynników związanych z pozycjonowaniem SEO są również nagłówki H1-H6.
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)