Słownik pojęć marketingowych
HTML – co to jest, definicja
HTML – definicja
Hipertekstowy język znaczników, czyli HTML (ang. HyperText Markup Language) służy do opisu struktury informacji na stronach internetowych.
Jest również wykorzystywany w budowie aplikacji mobilnych i profesjonalnym e-mail marketingu.
Umożliwia tworzenie witryn, które będą prawidłowo wyświetlane przez dowolną przeglądarkę www.
Pozwala nadać znaczenie semantyczne elementom takim jak:
- nagłówki,
- hiperłącza (linki),
- akapity,
- listy,
- bloki tekstowe,
- multimedia,
- grafiki i zdjęcia,
- formularze.
Dzięki zastosowaniu języka HTML możliwe jest także umieszczenie w treści serwisu znaczników meta-title oraz meta-description, a także alternatywnych opisów (tzw. atrybuty alt) dla obrazków i fotografii, co ma szczególne znaczenie dla aspektów pozycjonowania SEO.
Elementy HTML wpływające na pozycję strony w wynikach wyszukiwania to również:
anchor text – umieszczenie słów kluczowych pomiędzy znacznikami ma bardzo duży wpływ na podniesienie rankingu witryny w Google,
caption – umożliwia określenie tytułu różnego rodzaju tabeli, co jest jednym z istotnych czynników uwzględnianych przez algorytmy wyszukiwarki,
strong – pozwala na wizualne pogrubienie tekstu, a ponadto przekazuje informację do botów, które analizują witrynę, że wyróżniona treść ma istotne znaczenie.
Bardzo ważnym składnikiem HTML-a, który jest jednym z podstawowych czynników związanych z pozycjonowaniem SEO są również nagłówki H1-H6.
- e
- f
-
g
- GTMetrics – co to jest, definicja
- gTLD – co to jest, definicja
- Graf wiedzy – co to jest, definicja
- Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja
- Google Mobile Speed Update – co to jest, definicja
- Google Analytics – co to jest, definicja
- Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
- GDN (Google Display Network) – co to jest, definicja
- h
- i
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja