Słownik pojęć marketingowych
Filtr algorytmiczny – co to jest, definicja
Filtr algorytmiczny – definicja. Co to jest?

Nakładana przez robota Google blokada, która usuwa stronę z wyników wyszukiwania na dane zapytanie. Najczęściej jest skutkiem stosowania praktyk niezgodnych z wytycznymi Google dla webmasterów. Może zdarzyć się jednak również, że filtr algorytmiczny zostanie nałożony na skutek „nadinterpretacji” robota.
Od decyzji można się odwołać, wysyłając prośbę do administracji Google (najlepiej po wyeliminowaniu domniemanego problemu). Filtr tego typu nie wiąże się z jakimkolwiek powiadomieniem i nie jest ujawniany w panelu Google Webmaster Tools. Skutki zazwyczaj dostrzegalne są po jakimś czasie w liczbie odwiedzin strony.
Z jakich powodów nakłada się filtr algorytmiczny?
Filtr tego typu najczęściej nakładany jest przez roboty wyszukiwarki w wyniku działań wpisujących się w podejście Black Hat SEO niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów.
Należą do nich między innymi cloaking, stosowanie duplicate content, linkowanie na stronach o niskim autorytecie, doorway pages, niskiej jakości treści wysyconej słowami kluczowymi czy depozycjonowanie innych stron.
Filtr algorytmiczny można zdjąć, jednak należy uprzednio pozbyć się problemu. Pomaga w tym dokładny audyt SEO, dzięki któremu można wykryć ewentualne problemy.
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- f
-
g
- GTMetrics – co to jest, definicja
- gTLD – co to jest, definicja
- Graf wiedzy – co to jest, definicja
- Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja
- Google Mobile Speed Update – co to jest, definicja
- Google Analytics – co to jest, definicja
- Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
- GDN (Google Display Network) – co to jest, definicja
- h
- i