fbpx

Słownik pojęć marketingowych

Filtr algorytmiczny – co to jest, definicja

Filtr algorytmiczny – definicja. Co to jest?

panda-kara-na-wykresie, słownik

Nakładana przez robota Google blokada, która usuwa stronę z wyników wyszukiwania na dane zapytanie. Najczęściej jest skutkiem stosowania praktyk niezgodnych z wytycznymi Google dla webmasterów. Może zdarzyć się jednak również, że filtr algorytmiczny zostanie nałożony na skutek „nadinterpretacji” robota.

Od decyzji można się odwołać, wysyłając prośbę do administracji Google (najlepiej po wyeliminowaniu domniemanego problemu). Filtr tego typu nie wiąże się z jakimkolwiek powiadomieniem i nie jest ujawniany w panelu Google Webmaster Tools. Skutki zazwyczaj dostrzegalne są po jakimś czasie w liczbie odwiedzin strony.

Z jakich powodów nakłada się filtr algorytmiczny?

Filtr tego typu najczęściej nakładany jest przez roboty wyszukiwarki w wyniku działań wpisujących się w podejście Black Hat SEO niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów.

Należą do nich między innymi cloaking, stosowanie duplicate content, linkowanie na stronach o niskim autorytecie, doorway pages, niskiej jakości treści wysyconej słowami kluczowymi czy depozycjonowanie innych stron.

Filtr algorytmiczny można zdjąć, jednak należy uprzednio pozbyć się problemu. Pomaga w tym dokładny audyt SEO, dzięki któremu można wykryć ewentualne problemy.