fbpx

słownik pojęć marketingowych

Ebook, czyli co to?

Do czego służy ebook?

ebook w marketingu

Definicja

Ebook to skrót od angielskiego terminu „electronic book” (książka elektroniczna). Jest to forma publikacji książkowej, która istnieje w formie cyfrowej, zazwyczaj w formacie pliku, który można czytać na różnych urządzeniach elektronicznych, takich jak czytniki e-booków, tablety, smartfony czy komputery.

3 ciekawostki, które warto wiedzieć o Ebook

1. Czym charakteryzują się Ebooki?

Ebooki mogą mieć różne formaty, takie jak EPUB, MOBI, PDF czy AZW, a ich treść może zawierać tekst, obrazy, multimedia i interaktywne elementy. Czytelnicy mogą dostosowywać wygląd tekstu, np. zmieniać rozmiar i styl czcionki, kolor tła czy marginesy, aby lepiej dostosować lekturę do swoich preferencji. Niektóre Ebooki mogą zawierać także interaktywne elementy, takie jak odnośniki do dodatkowych materiałów, wideo, obrazy, notatki czy funkcje wyszukiwania. Pozwalają także czytelnikom na udostępnianie fragmentów tekstu, cytowania i korzystanie z funkcji społecznościowych.

2. Skąd można pobrać Ebooka?

Ebooki można legalnie pobrać z różnych platform online. Należą do nich e-sklepy (m.in. Apple Books, Google Play Books), platformy publikujące Ebooki (np. ManyBooks), biblioteki online, strony autorów lub wydawców, serwisy subskrypcyjne (np. Kindle Unlimited od Amazona).

3. Kiedy powstał pierwszy Ebook?

Pierwszy Ebook został stworzony przez Michaela S. Harta w 1971 roku. Była to kopia Deklaracji Niepodległości Stanów Zjednoczonych, a projekt ten był częścią tzw. Projektu Gutenberg, który do dzisiaj oferuje darmowe Ebooki, zwłaszcza te, których prawa autorskie wygasły.