fbpx

słownik pojęć marketingowych

Google News, czyli co to?

Jak działa Google News w marketingu?

google news w marketingu

Definicja

Google News to agregator wiadomości, które pochodzą od wydawców z witryn internetowych. Celem jego powstania było dostarczenie użytkownikom wyszukiwarki najnowszych wiadomości. Co ciekawe impulsem do stworzenia tego narzędzia był atak na World Trade Center w 2001 roku i chęć bycia na bieżąco z wydarzeniami przez wielu ludzi na całym świecie.

3 ciekawostki o Google News

1. Główne zalety Google News

W Google News wyświetlane są informacje zawarte na stronach internetowych. Dzięki obecności witryny w Google News można zyskać bardzo wiele. Przede wszystkim do zalet zalicza się:

  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • możliwość dotarcia do bardzo szerokiej grupy odbiorców,
  • zwiększenie reputacji oraz rozpoznawalności strony www.

Dodatkowo Google News to też wiele korzyści dla samych użytkowników Internetu. Dostarcza bowiem aktualnych i najnowszych informacji na każdy temat oraz dotyczących każdej branży. Publikowane wiadomości są dodatkowo weryfikowane pod względem wiarygodności.

2. Sposób wyświetlania wiadomości

W Google News wiadomości nie są wyświetlane przypadkowo. Na stronie głównej pojawiają się informacje najbardziej aktualne oraz dotyczące konkretnego miejsca. Do dyspozycji użytkownicy mają także zakładki takie, jak:

  • kraj,
  • świat,
  • biznes,
  • informacje lokalne,
  • rozrywka,
  • sport,
  • nauka i technika.

Dodatkowo można otrzymywać spersonalizowane newsy. W tym celu wystarczy określić interesujące tematy, a także źródła. Google News będzie wyświetlał pasujące do preferencji treści w zakładce Obserwujesz.

3. Dodawanie strony do Google News

Aby strona znalazła się w Google News, niezbędne jest spełnienie szeregu wymagań. Nie da się jej dodać tam ręcznie. Strona musi posiadać odpowiednie treści, a także ich format oraz bezpieczne źródła. Do technicznych wymogów zalicza się także statyczne adresy URL, czy brak blokowania indeksacji.