fbpx

Słownik pojęć marketingowych

Farmy linków – co to jest, definicja

Farmy linków – definicja. Co to jest?

linki-z-search-console-sprawdzenie-pozycjonowania

Strony niskiej jakości do gromadzenia backlinków i ich wymiany. Służą wygenerowaniu jak największej ilości linków prowadzących do danej strony. Tworzone są w systemie współzależności, tworząc kompleksową sieć, która ma zmylić roboty wyszukiwarki, powodując umocnienie pozycji witryny w Google, do której prowadzą linki.

Farmy linków najczęściej nie mają żadnej wartości merytorycznej z punktu widzenia użytkownika. Często generowane są automatycznie, w paczkach.

Czy warto korzystać z farmy linków?

W przeszłości, gdy algorytmy Google nie były jeszcze tak dobrze rozwinięte i kompleksowe, farmy linków były prostym i skutecznym sposobem na poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Obecnie boty biorą pod uwagę nie tylko ilość, ale również jakość linków, określając pozycję witryny na podstawie wypadkowej tych dwóch aspektów.

Farmy linków to strony o bardzo niskim autorytecie, dlatego linkowanie z nich może okazać się niebyt skuteczną strategią pozycjonującą. Warto pamiętać, że pozyskiwanie linków o niskiej wartości może skończyć się nawet nałożeniem kary na witrynę, która je praktykuje. W konsekwencji Page Rank strony, zamiast poprawić się, może spaść.