Strony niskiej jakości do gromadzenia backlinków i ich wymiany. Służą wygenerowaniu jak największej ilości linków prowadzących do danej strony. Tworzone są w systemie współzależności, tworząc kompleksową sieć, która ma zmylić roboty wyszukiwarki, powodując umocnienie pozycji witryny w Google, do której prowadzą linki.
Farmy linków najczęściej nie mają żadnej wartości merytorycznej z punktu widzenia użytkownika. Często generowane są automatycznie, w paczkach.
Czy warto korzystać z farmy linków?
W przeszłości, gdy algorytmy Google nie były jeszcze tak dobrze rozwinięte i kompleksowe, farmy linków były prostym i skutecznym sposobem na poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Obecnie boty biorą pod uwagę nie tylko ilość, ale również jakość linków, określając pozycję witryny na podstawie wypadkowej tych dwóch aspektów.
Farmy linków to strony o bardzo niskim autorytecie, dlatego linkowanie z nich może okazać się niebyt skuteczną strategią pozycjonującą. Warto pamiętać, że pozyskiwanie linków o niskiej wartości może skończyć się nawet nałożeniem kary na witrynę, która je praktykuje. W konsekwencji Page Rank strony, zamiast poprawić się, może spaść.
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics