Słownik pojęć marketingowych
Farmy linków – co to jest, definicja
Farmy linków – definicja. Co to jest?

Strony niskiej jakości do gromadzenia backlinków i ich wymiany. Służą wygenerowaniu jak największej ilości linków prowadzących do danej strony. Tworzone są w systemie współzależności, tworząc kompleksową sieć, która ma zmylić roboty wyszukiwarki, powodując umocnienie pozycji witryny w Google, do której prowadzą linki.
Farmy linków najczęściej nie mają żadnej wartości merytorycznej z punktu widzenia użytkownika. Często generowane są automatycznie, w paczkach.
Czy warto korzystać z farmy linków?
W przeszłości, gdy algorytmy Google nie były jeszcze tak dobrze rozwinięte i kompleksowe, farmy linków były prostym i skutecznym sposobem na poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Obecnie boty biorą pod uwagę nie tylko ilość, ale również jakość linków, określając pozycję witryny na podstawie wypadkowej tych dwóch aspektów.
Farmy linków to strony o bardzo niskim autorytecie, dlatego linkowanie z nich może okazać się niebyt skuteczną strategią pozycjonującą. Warto pamiętać, że pozyskiwanie linków o niskiej wartości może skończyć się nawet nałożeniem kary na witrynę, która je praktykuje. W konsekwencji Page Rank strony, zamiast poprawić się, może spaść.
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- f
-
g
- GTMetrics – co to jest, definicja
- gTLD – co to jest, definicja
- Graf wiedzy – co to jest, definicja
- Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja
- Google Mobile Speed Update – co to jest, definicja
- Google Analytics – co to jest, definicja
- Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
- GDN (Google Display Network) – co to jest, definicja
- h
- i