fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Guest posting, czyli co to?

Na czym polega Guest posting?

Definicja

Guest posting jest techniką marketingową, która polega na publikowaniu artykułów na blogach innych firm lub osób. Jest to pojęcie nieco szersze od guest blogging, ponieważ odnosi się zarówno do sytuacji, gdy firma przygotowuje tekst na zewnętrznego bloga, jak i gdy zleca także jego napisanie, a później opublikowanie.

3 ciekawostki o Guest posting

1. Kiedy warto zdecydować się na Guest posting?

Publikowanie treści na zewnętrznych blogach daje ogromne korzyści. Przede wszystkim pozwala na uzyskanie linka zwrotnego z danego serwisu. Jest to dobra metoda, jeżeli celem działań jest dotarcie do większego grona odbiorców. Wzmianka o produkcie lub usługach danej marki na popularnym blogu może przyczynić się do wzrostu zainteresowania ofertą. Dodatkowo takie działanie wzbudzają zaufanie do marki.

Guest posting jest także dobrym wyborem, gdy dana firma chce pojawić się na wartościowej oraz popularnej stronie, co z kolei przyczynić się może do wzrostu autorytetu wśród potencjalnych klientów.

2. Przygotowanie wpisu gościnnego

Jeżeli treść wpisu przygotowywana jest przez firmę, która go zleca, trzeba mieć na uwadze, by była odpowiednio przygotowana. Przede wszystkim:

  • tekst musi być oryginalny,
  • nie należy kopiować treści z innych artykułów i stron,
  • tekst nie może być przesycony linkami,
  • treść powinna być interesująca i merytoryczna.

Drugą opcją jest zlecenie przygotowania tekstu specjaliście. Może to być osoba zatrudniona w tym celu, która zadba o poprawność gramatyczną, stylistyczną oraz o jakość i wartościowość treści wraz z doborem odpowiednich słów kluczowych oraz linkowania.

3. Guest posting druga odsłona

Warto mieć na uwadze, że Guest posting to nie tylko sytuacja, w której umieszczamy posty na zewnętrznych stronach, ale też gdy takie publikujemy na swojej stronie internetowej firmy. Tutaj także korzyści są wielkie. Przede wszystkim można w ten sposób uzyskać wartościową treść, ale także osoba, której post udostępnia się na stronie, może przyczynić się do promocji marki.