fbpx

słownik pojęć marketingowych

Dopasowanie do wyrażenia, czyli co to?

Na czym polega dopasowanie do wyrażenia?

dopasowanie do wyrazenia w marketingu

Definicja

Jest to jeden z rodzajów dopasowania słów kluczowych, zwany również jako Phrase Match. Są to słowa kluczowe w postaci frazy zapisywanej w cudzysłowie. W przypadku takiego zapisu reklamy wyświetlane przez Google Ads pojawiają się dopiero po wpisaniu wszystkich słów zawartych w danej frazie. Phrase Match ogranicza ilość wyświetlanych reklam, ponieważ nie pojawią się one, gdy użytkownik rozdzieli frazę, wpisze synonim lub wyrażenie o zbliżonym kontekście. Reklama pojawi się natomiast, gdy dodatkowe słowo pojawi się przed lub po danej frazie umieszczonej w cudzysłowie.

2 ciekawostki, które warto wiedzieć o dopasowaniu do wyrażenia

1. Kiedy warto skorzystać z dopasowania do wyrażenia?

Dopasowanie do wyrażenia łączy w sobie dwie cechy — precyzję dopasowania ścisłego i nieco większą elastyczność dopasowania przybliżonego. Kiedy warto skorzystać z tych cech? Na początku kampanii reklamowej warto użyć najpopularniejszych słów kluczowych w dopasowaniu do wyrażenia, co pozwoli Ci sprawdzić, jaki jest ich zasięg. Zastosowanie słów kluczowych w dopasowaniu do wyrażenia ma również sens, gdy chcesz zwiększyć współczynnik klikalności (CTR). W tym przypadku zwiększa on szansę kliknięcia reklamy i ogranicza ilość niepotrzebnych wyświetleń.

2. Czym są wykluczające dopasowania do wyrażenia?

Chodzi tu o słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia (czyli zapisane w cudzysłowie), po wpisaniu których reklama Google Ads na pewno się nie wyświetli, jeżeli użytkownik będzie poszukiwał dokładnie te same wyrazy (w tej samej kolejności, nierozdzielone innymi wyrazami) co wykluczające słowo kluczowe.