Uzupełnienie działań automatycznych z wykorzystaniem algorytmów. Działania ręczne Google przeprowadzane są przez uprawnionych do tego moderatorów – tak zwanych raterów. Wyszukiwarka stosuje je celem ochrony swojego indeksu. Podejmowane są w przypadku, gdy struktura, kod czy treść witryny skonstruowana jest niezgodnie z wytycznymi jakości dla webmasterów.
Ręczne nakładanie kar przez Google najczęściej stosowane jest w przypadku praktyk Black Hat SEO. W przeciwieństwie do automatycznych banów, te nakładane przez raterów zawsze wiążą się z otrzymaniem powiadomienia.
W jakich przypadkach stosuje się działania ręczne Google?
Większość nieuczciwych praktyk jest wykrywanych automatycznie z wykorzystaniem botów. Google dba jednak o to, by równoważyć ich pracę działaniami ręcznymi raterów. Najczęściej nakładają oni bany na strony, które stosują takie praktyki jak cloaking, tworzenie doorway pages, duplicate content czy thin content, czy nasycanie treści słowami kluczowymi.
Działania ręczne Google mogą być również zastosowane w kierunku webmasterów stosujących depozycjonowanie i linkujących na stronach o niskim autorytecie.
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google