Narzędzie Google umożliwiające łatwe zrzekanie się niechcianych linków. Powszechnie stosują go specjaliści od pozycjonowania celem poprawienia pozycji strony w wyszukiwarce. Disavow kompleksowe narzędzie, którego zastosowanie wymaga specjalistycznej wiedzy.
Zazwyczaj używa się go dopiero po nałożeniu bana od Google, choć niektórzy pozycjonerzy korzystają z niego również w innych sytuacjach.
Dlaczego warto skorzystać z Disawow?
Linki mogą skutecznie poprawić pozycję strony w wyszukiwarce. W przypadku gdy ich wartość jest niska, skutek może być raczej odwrotny. Z tego względu linkowanie warto stosować w sposób przemyślany – na przykład w artykułach sponsorowanych czy eksperckich publikowanych w serwisach internetowych o dużym autorytecie.
Jeśli jednak okaże się, że do witryny prowadzi dużo linków niskiej wartości, co negatywnie wpływa na Page Rank, warto skorzystać z Disavow. Jeśli filtr został nałożony ręcznie przez Ratera, a nie przez algorytm, można w takim przypadku liczyć na poprawę pozycji strony w wyszukiwarce. W obu przypadkach narzędzie skutecznie zdejmie ban z witryny.
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google