fbpx

Słownik pojęć marketingowych

Disavow – co to jest, definicja

Disavow – definicja. Co to jest?

pozycjonowanie-narzedzie-disavow, słownik

Narzędzie Google umożliwiające łatwe zrzekanie się niechcianych linków. Powszechnie stosują go specjaliści od pozycjonowania celem poprawienia pozycji strony w wyszukiwarce. Disavow kompleksowe narzędzie, którego zastosowanie wymaga specjalistycznej wiedzy.

Zazwyczaj używa się go dopiero po nałożeniu bana od Google, choć niektórzy pozycjonerzy korzystają z niego również w innych sytuacjach.

Dlaczego warto skorzystać z Disawow?

Linki mogą skutecznie poprawić pozycję strony w wyszukiwarce. W przypadku gdy ich wartość jest niska, skutek może być raczej odwrotny. Z tego względu linkowanie warto stosować w sposób przemyślany – na przykład w artykułach sponsorowanych czy eksperckich publikowanych w serwisach internetowych o dużym autorytecie.

Jeśli jednak okaże się, że do witryny prowadzi dużo linków niskiej wartości, co negatywnie wpływa na Page Rank, warto skorzystać z Disavow. Jeśli filtr został nałożony ręcznie przez Ratera, a nie przez algorytm, można w takim przypadku liczyć na poprawę pozycji strony w wyszukiwarce. W obu przypadkach narzędzie skutecznie zdejmie ban z witryny.