fbpx

słownik pojęć marketingowych

Digital Marketing, czyli co to?

Na czym polega digital marketing?

Digital Marketing

Definicja

Marketing cyfrowy, znany również jako digital marketing, to strategia promocyjna wykorzystująca internet oraz inne medium elektroniczne do dotarcia do klientów i promocji produktów lub usług. Obejmuje szeroki zakres działań, w tym reklamy online, treści w mediach społecznościowych, e-mail marketing, pozycjonowanie stron internetowych (SEO), marketing influencerów, kampanie reklamowe w sieciach reklamowych i wiele innych.

3 ciekawostki, które warto wiedzieć o Digital Marketingu

1. Jakie są zalety Digital Marketingu?

Digital Marketing daje możliwość precyzyjnego docierania do określonych grup odbiorców, analizowania efektywności kampanii w czasie rzeczywistym i dostosowywania strategii na podstawie danych i reakcji użytkowników. To nie tylko sposób na promocję produktów czy usług, ale również budowanie więzi z klientami, angażowanie ich oraz tworzenie wartościowych relacji z marką poprzez interakcję online.

2. Z czego składa się Digital Marketing?

Digital marketing obejmuje szeroki zakres elementów i narzędzi, które mogą być wykorzystywane do promocji produktów lub usług w środowisku online. Jednym z elementów jest tworzenie i optymalizacja stron internetowych pod kątem użytkowników i wyszukiwarek (SEO), aby przyciągać ruch organiczny i konwertować odwiedzających w klientów. Obejmuje również wykorzystanie platform takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn do budowania społeczności wokół marki, angażowania klientów, publikowania treści oraz prowadzenia kampanii reklamowych. Jest to także kreowanie i udostępnianie wartościowych treści w formie artykułów, blogów, wideo, infografik, e-booków itp., które przyciągają uwagę, budują zaufanie i pozycjonują markę jako eksperta w danej dziedzinie. Pozostałe elementy Digital Marketingu to: e-mail marketing, SEO, SEM czy marketing z wykorzystaniem influencerów.

3. W jakim kierunku zmierza Digital Marketing?

Obecnie większość użytkowników internetu korzysta z urządzeń mobilnych. To sprawia, że strategie marketingowe muszą być zoptymalizowane pod kątem mobilności. Jest to widoczne w rosnącej popularności responsywnych stron internetowych czy kampanii reklamowych dostosowanych do małych ekranów.