fbpx

słownik pojęć marketingowych

GSP (Gmail Sponsored Promotion), czyli co to?

Na czym polega GSP (Gmail Sponsored Promotion)?

GSP w marketingu

Definicja

Gmail Sponsored Promotion to jedna z form reklamy, która wykorzystywana jest w poczcie Gmail. GSP umożliwia skierowanie spersonalizowanych treści do konkretnych osób wykorzystując skrzynkę pocztową Gmail. Reklamy wyświetlane są na podstawie treści maili użytkowników.

3 ciekawostki o GSP

1. Jak wygląda GSP?

Reklamy Gmail Sponsored Promotion składa się z dwóch elementów. Są to:

  • teaser ad,
  • właściwy przekaz reklamowy.

Teaser ad to tak zwana reklama zwinięta. Pojawia się na górze listy wiadomości przychodzących. Jej celem jest zachęcenie użytkowników poczty do kliknięcia i otworzenia wiadomości. W tego typu reklamach zazwyczaj znajduje się logo reklamodawcy.

Z kolei właściwy przekaz reklamowy to docelowa reklama, która ma trafić do użytkowników. Pojawia się po kliknięciu w teaser ad i nazywana jest reklamą rozwiniętą. W większości przypadków ma ona formę graficzną.

2. Dostępne sposoby tworzenia reklam na Gmail

Reklamy tworzone są w ramach kampanii. Do wyboru są dwie opcje:

  • stworzenie elastycznej reklamy displayowej,
  • przesłanie gotowej reklamy displayowej.

W pierwszej opcji wykorzystując dostępne narzędzia, można szybko stworzyć reklamy dla danej kampanii na Gmail. Konieczne będzie dodanie logo firmy, treści, a także ciekawych obrazów bądź grafiki i nazwy firmy. Druga opcja pozwala na wgranie już gotowych reklam stworzonych przez profesjonalnego grafika.

3. Zarządzanie reklamami GSP

GSP umożliwia kierowanie konkretnych treści do wskazanych odbiorców. Można to zrobić korzystając z kilku metod. Są to:

  • remarketing,
  • słowa kluczowe,
  • wybór lokalizacji,
  • wybór urządzenia,
  • dostosowanie języka,
  • dobór czynników demograficznych,
  • kierowanie treści reklamowych do konkretnych grup.

To tylko kilka z przykładów, jakie oferuje Google. Reklama GSP jest nienachalna, spersonalizowana, a także umożliwia dostosowanie swojej wielkości do urządzenia, na którym jest w danej chwili wyświetlana.