fbpx

słownik pojęc marketingowych

Google Looker Studio, czyli co to?

Jak działa Google Looker Studio?

EAT w marketingu

Definicja

Looker Studio do niedawna jeszcze Google Data Studio to narzędzie służące do prezentowania danych w czasie rzeczywistym na różnorodnych platformach internetowych. Dodatkowo Looker Studio pozwala nie tylko na gromadzenie i prezentowanie danych, ale przede wszystkim na ich analizowanie i wyciąganie wniosków kluczowych dla działalności danego przedsiębiorstwa.

3 ciekawostki o Looker Studio

1. Zbieranie danych przez Looker Studio

Narzędzie Looker Studio daje ogromne możliwości. Pozwala bowiem na zbieranie i analizowanie danych między innymi z:

  • Google Ads,
  • Google Search Console,
  • Google Analytics,
  • Google Sheets,
  • Campaign Manager,
  • YouTube Analytics.

Możliwe jest także tworzenie raportów i analiz z danych pobranych z chmury oraz wykorzystanie własnych połączeń między źródłem danych, a Looker Studio.

2. Najważniejsze zalety Looker Studio

Do głównych zalet Looker Studio zaliczyć można przede wszystkim opcję zbierania i analizy danych z wielu źródeł jednocześnie. Dzięki temu nie tylko uzyskuje się dane w wygodnej formie, ale przede wszystkim można zaoszczędzić mnóstwo czasu. Co więcej, analizowane dane mogą być przedstawiane na wiele sposobów. W zależności od potrzeb mogą to być tabele, wykresy lub tekst. Do zalet Looker Studio zalicza się także łatwość obsługi. Bez trudu można wybrać interesujący zakres dat, czy tematykę przy pomocy zaawansowanych filtrów. Trzeba też podkreślić, że gotowe raporty, ale też te w trakcie tworzenia bardzo łatwo można udostępnić innym użytkownikom, aby Ci mieli do nich wgląd lub mogli dodawać swoje uwagi i komentarze.

3. Jak korzystać z Looker Studio?

Aby mieć dostęp do narzędzia Looker Studio, należy posiadać konto Google oraz zalogować się do witryny: https://lookerstudio.google.com/overview. W ten sposób uzyskuje się dostęp do przykładowych raportów oraz można zapoznać się z interfejsem platformy. Do wyboru są dwie opcje Looker Studio – bezpłatna praz Pro, czyli płatna. Ta druga jest przeznaczona głównie dla firm, które potrzebują narzędzia do analizowania danych na bardzo dużą skalę.