Inaczej autorytet domeny. Pojęcie domain authority opisuje zgodność treści witryny z konkretnym polem tematycznym czy branżą. Jej poziom ma bezpośredni wpływ na pozycję stronę w wyszukiwarce. Zależność jest następująca: im wyższy autorytet, tym wyżej algorytmy Google i innych wyszukiwarek będą rankowały domenę. Nie należy mylić tego wskaźnika z page authority, który określa konkurencyjność strony. DA możesz sprawdzić za pośrednictwem różnych mikronarzędzi SEO, wprowadzając adres strony.

Jak określa się domain authority?

Parametr domain authority zależy w głównej mierze od linkowania. Im więcej linków do głównej domeny i subdomen, tym wyższy będzie wskaźnik DA. Zależność ta dała początek wielu praktykom Black Hat Seo. Obecnie jednak algorytmy Google są na tyle rozwinięte, że metody tego typu nie charakteryzują się wysoką skutecznością – wręcz przeciwnie, mogą prowadzić do bana. DA określa się również na podstawie MozRank i MozTrust.

A
B
C
D
E
F
G