Słownik pojęć marketingowych
DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
Co to są reklamy DSA? Jak wykorzystać je w praktyce?

DSA (ang. Dynamic Search Ads) – definicja
Dynamiczne reklamy tekstowe DSA (ang. Dynamic Search Ads) stanowią formę prowadzenia kampanii w wyszukiwarce Google z użyciem stworzonych wcześniej szablonów, na podstawie których automatycznie tworzone są treści promocyjne.
Innymi słowy, algorytm sam dobiera frazy tak, by uzyskać, jak najlepsze efekty działań.
Są one dedykowane dla właścicieli rozbudowanych witryn, a także autorów systematycznie prowadzonych blogów, którzy chcą zmonetyzować swoją działalność poprzez sprzedaż produktów lub usług.
Reklamy DSA pozwalają także na automatyczne wstrzymywanie emisji w przypadku, gdy docelowy towar nie jest dostępny w sklepie internetowym.
Stanowią bardzo dobry wybór zarówno dla e-sklepów, jak i serwisów o dużej liczbie zakładek wypełnionych contentem i wartościowymi frazami kluczowymi.
Kampanie Dynamic Search Ads mogą wykorzystywać zawartość witryny do tworzenia przekazu reklamowego, tj. opisy produktowe, treści zamieszczone na podstronach kategorii, a także tagi meta czy artykuły blogowe.
Jakie są zalety kampanii reklamowych DSA – Dynamic Search Ads?
Prowadzenie kampanii reklamowych DSA (ang. Dynamic Search Ads) niesie za sobą wiele korzyści:
- Przynoszą duże oszczędności czasowe, gdyż slogany są tworzone automatycznie z dobranych przez specjalny algorytm fraz kluczowych.
- Mechanizm działania zapewnia wysokie dopasowanie do grupy docelowej, a zarazem aktualność promowanych treści, które są pobierane i aktualizowane na podstawie danych zamieszczonych w witrynie www.
- Elastyczna konfiguracja DSA sprawia, że można prowadzić działania promocyjne dotyczące całego serwisu, jak i wybranych podstron.
- Kontrola nad treścią reklam, które mogą być generowane w sposób zautomatyzowany, lecz również można je tworzyć ręcznie.
Ten rodzaj kampanii Google Ads nie jest zalecany dla witryn, których zawartość zmienia się z bardzo dużą częstotliwością.
Warto pamiętać, iż strona www musi działać prawidłowo zarówno dla prefiksu http, jak i https.
W przeciwnym wypadku stworzone kreacje reklamowe zostaną odrzucone i nie będziemy mogli prowadzić działań DSA.
-
a
- Audyt UX – co to jest, definicja
- Audyt strony www – optymalizacja SEO – co to jest, definicja
- Atrybut dofollow – co to jest, definicja
- Atrybut alt – co to jest, definicja
- Artykuł sponsorowany – co to jest, definicja
- Architektura informacji – co to jest, definicja
- Anchor Text – Kotwica linku
- Algorytm Google – co to jest, definicja
- Aktualizacja algorytmu – co to jest, definicja
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny – co to jest, definicja
- Adwords – co to jest, definicja
- Adres IP – co to jest, definicja
- Ad Network – Sieć reklamowa – co to jest, definicja
-
b
- Buzz Marketing – co to jest, definicja
- Buyer persona – co to jest, definicja
- Brief – co to jest, definicja
- Breadcrumbs – co to jest, definicja
- Branding – co to jest, definicja
- Bounce Rate – co to jest, definicja
- Bot – co to jest, definicja
- Blog – co to jest, jak założyć
- Błąd 500 – co to jest, definicja
- Błąd 404 – co to jest, definicja
- Błąd 403 – co to jest, definicja
- Black Hat SEO – co to jest, definicja
- Bing – co to jest, definicja
- Baner reklamowy – co to jest, definicja
- Ban od Google – co to jest, definicja
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- f
-
g
- GTMetrics – co to jest, definicja
- gTLD – co to jest, definicja
- Graf wiedzy – co to jest, definicja
- Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja
- Google Mobile Speed Update – co to jest, definicja
- Google Analytics – co to jest, definicja
- Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
- GDN (Google Display Network) – co to jest, definicja