fbpx

Słownik pojęć marketingowych

DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja

Co to są reklamy DSA? Jak wykorzystać je w praktyce?

zarzadzanie-kampania-reklamowa, słownik

DSA (ang. Dynamic Search Ads) – definicja

Dynamiczne reklamy tekstowe DSA (ang. Dynamic Search Ads) stanowią formę prowadzenia kampanii w wyszukiwarce Google z użyciem stworzonych wcześniej szablonów, na podstawie których automatycznie tworzone są treści promocyjne.

Innymi słowy, algorytm sam dobiera frazy tak, by uzyskać, jak najlepsze efekty działań.

Są one dedykowane dla właścicieli rozbudowanych witryn, a także autorów systematycznie prowadzonych blogów, którzy chcą zmonetyzować swoją działalność poprzez sprzedaż produktów lub usług.

Reklamy DSA pozwalają także na automatyczne wstrzymywanie emisji w przypadku, gdy docelowy towar nie jest dostępny w sklepie internetowym.

Stanowią bardzo dobry wybór zarówno dla e-sklepów, jak i serwisów o dużej liczbie zakładek wypełnionych contentem i wartościowymi frazami kluczowymi.

Kampanie Dynamic Search Ads mogą wykorzystywać zawartość witryny do tworzenia przekazu reklamowego, tj. opisy produktowe, treści zamieszczone na podstronach kategorii, a także tagi meta czy artykuły blogowe.

Jakie są zalety kampanii reklamowych DSA – Dynamic Search Ads?

Prowadzenie kampanii reklamowych DSA (ang. Dynamic Search Ads) niesie za sobą wiele korzyści:

  • Przynoszą duże oszczędności czasowe, gdyż slogany są tworzone automatycznie z dobranych przez specjalny algorytm fraz kluczowych.
  • Mechanizm działania zapewnia wysokie dopasowanie do grupy docelowej, a zarazem aktualność promowanych treści, które są pobierane i aktualizowane na podstawie danych zamieszczonych w witrynie www.
  • Elastyczna konfiguracja DSA sprawia, że można prowadzić działania promocyjne dotyczące całego serwisu, jak i wybranych podstron.
  • Kontrola nad treścią reklam, które mogą być generowane w sposób zautomatyzowany, lecz również można je tworzyć ręcznie.

Ten rodzaj kampanii Google Ads nie jest zalecany dla witryn, których zawartość zmienia się z bardzo dużą częstotliwością.

Warto pamiętać, iż strona www musi działać prawidłowo zarówno dla prefiksu http, jak i https.

W przeciwnym wypadku stworzone kreacje reklamowe zostaną odrzucone i nie będziemy mogli prowadzić działań DSA.