fbpx

słownik pojęć marketingowych

FLoC, czyli co to?

Na czym polega FLoC w marketingu?

EAT w marketingu

Definicja

FLoC – Federated Learning of Cohorts to nowa technologia od Google, która ma zastąpić popularne obecnie pliki Cookies. Zasada działania opiera się na grupowaniu użytkowników w duże kohorty o podobnych zainteresowaniach. Dzięki temu możliwe jest kierowanie do konkretnych odbiorców dopasowanych reklam, które odpowiadają im zainteresowaniom przy jednoczesnym zachowaniu ich prywatności.

3 ciekawostki o FLoC

Zasada działania FLoC

Sposób, w jaki działa technologia FLoC jest inny od obecnie stosowanych plików Cookies. Przede wszystkim nie przechowuje ona informacji o danym użytkowniku indywidualnie, a grupuje użytkowników, którzy wykazują podobny obszar zainteresowań. Odbywa się to na podstawie historii przeglądania. Grupy te to tak zwane kohorty, które otrzymują identyfikator FLoC. Taki sposób przechowywania danych sprawia, że strony internetowe będą mogły zbierać informacje tylko o całych grupach, a nie o indywidualnych użytkownikach.

Zalety FLoC

Do głównych zalet technologii FLoC poza wspomnianą większą prywatnością, można zaliczyć jeszcze to, że nie ma ona tak dużego wpływu na wydajność przeglądarki, ponieważ nie wymaga tyle zasobów co ciasteczka. Ponadto po odwiedzeniu jednej strony internetowej przy przeglądaniu kolejnych nie pojawią się reklamy dotyczące tego samego produktu.  Do innych zalet FLoC zalicza się to, że technologia ta została stworzona z myślą o obowiązujących regulacjach, które dotyczą prywatności.

Zastosowanie FLoC

Technologia FLoC może być wykorzystywana na wiele sposobów. Przede wszystkim pozwala wyświetlać reklamodawcom promowane treści osobom, które wykazują zainteresowanie danymi tematami bądź produktami. To z kolei może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży, czy zachęcić do skorzystania z usług konkretnej firmy.

Dodatkowo FLoC umożliwia korzystanie z systemów uczących się, które mogą przewidywać prawdopodobieństwo konwersji, a także informuje o zachowaniach połączonych z licytacją reklam. Zastosowanie FLoC to także możliwość polecania treści użytkownikom.