fbpx

słownik pojęć marketingowych

GDN, czyli co to?

Na czym polega GDN w marketingu?

eCPC w marketingu

Definicja

GDN, CZYLI Google Display Network to sieć reklamowa Google, która jest kluczową częścią kampanii Google AdWords. Została uruchomiona w 2003 roku i stanowiła rozszerzenie platformy Google Ads. GDN umożliwia wypromowanie usługi, produktu bądź marki. Reklama ma formę graficzną i ukazuje się użytkownikom w momencie przeglądania stron bądź oglądania filmów.

3 ciekawostki o GDN

1. Popularne rodzaje reklam graficznych

Reklamy tworzone i wyświetlane w ramach GDN mogą mieć wiele form. Wyróżnia się kilka typów, którymi są:

  • reklamy tworzone samodzielnie w formacie HTML5 lub w formie obrazu,
  • reklamy w Gmailu, czyli rozwijana forma wyświetlana w skrzynce odbiorczej użytkowników,
  • reklamy angażujące w formie wideo oraz grafiki, które wyświetlają się w sieci reklamowej oraz YouTube,
  • elastyczne reklamy displayowe automatycznie zoptymalizowane przez Google.

Dzięki tej różnorodności możliwe jest tworzenie dopasowanych reklam pod względem potrzeb odbiorców, a także samej treści odpowiadającej profilowi działalności firmy bądź jej oferty.

2. Zalety GDN

Sieć reklamowa Google pozwala na uzyskanie spektakularnych efektów, jeśli chodzi o zasięg i możliwość kreowania reklam. Jest to możliwe przede wszystkim dzięki:

  • elastyczności i możliwości dopasowania reklam do każdej branży,
  • możliwości osiągnięcia dużego zasięgu i dotarcia do dużej liczby potencjalnych klientów,
  • możliwości kierowania treści do szerokiej grupy odbiorców o tych samych zainteresowaniach,
  • stosunkowo niskim stawkom.

Co więcej, dostępnych jest wiele popularnych modeli rozliczeniowych jak przykładowo PPC, czyli Pay per Click.

3. Kiedy warto skorzystać z GDN?

Kampanie reklamowe GDN doskonale sprawdzą się dla firm, które dopiero wchodzą na rynek i potrzebują zyskać nowych klientów i rozpoznawalność. Graficzna forma reklamy jest przyjemna, szybko zapada w pamięci oraz pozwala na bardzo atrakcyjne przedstawienie oferty. Oczywiście firmy działające w danej branży od lat także mogą czerpać korzyści z kampanii GDN. Jednak tutaj działania marketingowe będą nastawione przykładowo na zachęcanie klientów do zakupów sztandarowych produktów marki.