fbpx

słownik pojęć marketingowych

Google Data Studio, czyli co to?

Na czym polega Google data studio w marketingu?

EAT w marketingu

Definicja

Google Data Studio to narzędzie od Google, które służy do przetwarzania oraz wizualizacji danych. Zostało udostępnione użytkownikom w 2016 roku, jako bezpłatne i proste w użytkowaniu narzędzie dla każdego. Jako że pozwala na raportowanie danych z różnych platform internetowych w czasie rzeczywistym, jest chętnie wykorzystywane także przez duże i małe firmy do prezentowania danych swoim klientom.

3 ciekawostki o Google Data Studio

1. Rodzaje raportów

W ramach narzędzia Google Data Studio możliwe jest tworzenie wielu raportów, w których dane zbierane są z takich platform, jak:

  • Google Ads,
  • Ads 360,
  • Search Console,
  • Ad Manager 360,
  • Google Sheets,
  • YouTube Analytics,
  • Campaign Manager.

To tylko przykłady kilku platform, na których możliwe jest zbieranie i analizowanie danych. Google Data Studio umożliwia wizualizację danych także z innych źródeł, nawet własnych, z wykorzystaniem konektorów – czyli połączeń między źródłem danych a Google Data Studio.

2. Główne zalety Google Data Studio

Narzędzie Google Data Studio jest bardzo praktyczne i pozwala na uzyskanie szczegółowych danych o działaniu danej witryny. Do głównych zalet zaliczyć można:

  • możliwość łączenia ze sobą wielu źródeł danych,
  • wygodę i oszczędność czasu,
  • automatyzację – dane pobierane są automatycznie,
  • różnorodną formę przedstawiania danych w raporcie,
  • łatwość wyboru zakresu czasu, z którego chce się uzyskać dane,
  • możliwość stosowania licznych filtrów,
  • opcję udostępniania raportów konkretnym osobom.

Co więcej, forma przedstawianych danych może być bardzo różnorodna i dostosowana do specyfiki danej firmy i indywidualnych potrzeb.

3. Jak korzystać z Google Data Studio?

Aby móc korzystać z zalet, jakie oferuje Google Data Studio należy zalogować się na konto Google, a następnie przejść na stronę https://datastudio.google.com. Znajdują się tam wszystkie raporty, do których ma się dostęp oraz które zostały wcześniej utworzone. W celu utworzenia nowego raportu trzeba wybrać źródło danych z dostępnej listy lub utworzyć nowe. Po zatwierdzeniu wyboru pojawią się pola pobrane z danego źródła.