fbpx

słownik pojęć marketingowych

Filtr Google, czyli co to?

Na czym polega filtr google?

EAT w marketingu

Definicja

Filtr Google to kara, jaką nakłada Google na konkretną witrynę internetową, kiedy naruszy ona wytyczne odnoszące się do metod pozycjonowania, ale też bezpieczeństwa użytkowników. Filtr Google nie usuwa strony z indeksu, jednak powoduje spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania, co z kolei wpływa na zmniejszenie ruchu na danej stronie i spadek liczby odwiedzających.

3 ciekawostki o Filtrach Google

1. Rodzaje Filtrów Google

Wyróżnia się dwa podstawowe rodzaje filtrów Google. Są to filtr:

  • ręczny,
  • algorytmiczny.

Różnią się od siebie przede wszystkim sposobem nakładania. Filtr ręczny nakładany jest przez pracownika Google, który zajmuje się sprawdzaniem serwisów. Z kolei drugi z filtrów nakładany jest przez algorytm wyszukiwarki. Podstawową różnicą między nimi jest to, że w przypadku filtru ręcznego właściciel witryny dostanie powiadomienie w panelu Google Search Console, z kolei w przypadku filtra algorytmicznego nie otrzyma on takiej informacji, a o nałożeniu filtra może się dowiedzieć zauważając spadek aktywności na witrynie.

2. Kiedy nakładany jest Filtr Google

Filtry ręczne Google zostają nakładane na strony www nie bez powodów. Najczęściej stosowane są w przypadku:

  • naruszenia wytycznych przeglądarki,
  • nie naturalnego linkowania,
  • łamania zasad bezpieczeństwa,
  • spamu.

Z kolei filtry algorytmiczne sprawdzają naruszenie zasad w przypadku:

  • linków prowadzących do strony,
  • aktualności treści,
  • zagęszczenia słów kluczowych,
  • praktyk Black Hat SEO,
  • wartość merytoryczną treści.

Powodów może być więcej, jednak te są najczęściej spotykane.

3. Usuwanie nałożonego filtra

Aby móc usunąć filtr nałożony przez Google, trzeba podjąć działania, które zlikwidują przyczynę, przez którą zostały nałożone. W przypadku filtrów ręcznych powody te są zawarte w Google Search Console. Natomiast, gdy filtr zostanie nałożony przez algorytmy Google, wtedy zdiagnozowanie błędów i nieprawidłowych działań jest dużo trudniejsze i skomplikowane. Dlatego też lepiej jest zapobiegać i nie stosować nieuczciwych praktyk.