słownik pojęć marketingowych
System wymiany linków SWL – co to jest, definicja
System wymiany linków SWL – definicja. Co to jest?

Usługa pozwalająca na publikowanie linków do swojego portalu na witrynie do tego przeznaczonej. Witryny tego typu zazwyczaj jedynie gromadzą różnego rodzaju odnośniki, przez co nie reprezentują sobą żadnej wartości. Mimo że ta praktyka daje chwilowy efekt w postaci wyższej pozycji w wyszukiwarce, to na dłuższą metę uznaje się ją za Black Hat SEO, co skutkuje karami nakładanymi na stronę przez algorytmy wyszukiwarki. Po najbardziej dotkliwej sankcji, czyli zbanowaniu strony, trudno odzyskać wcześniej uzyskaną pozycję, więc eksperci odradzają stosowanie tej metody.
Rodzaje systemów wymiany linków
SWL dzieli się na dynamiczne, zwane też rotacyjnym, i statyczne. To pierwsze umożliwia losowe umieszczanie odnośników do danej strony na konkretnych portalach. Drugie oznacza linkowanie witryny na stałe i pozostanie na niej do czasu, aż zostanie ona przez kogoś innego usunięta. Niezależnie od rodzaju, system wymiany linków powinno się ograniczać na rzecz organicznego umieszczania adresu na innych stronach. Służyć temu mogą praktyki należące do White Hat SEO – między innymi zlecanie artykułów sponsorowanych albo pojawianie się na wiarygodnych stronach.
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Supplemental Index – co to jest, definicja
- Speed Update – co to jest, definicja
- Spam – co to jest, definicja
- Site-wide link – co to jest, definicja
- Search Quality Team – co to jest, definicja
- Search Engine Reputation Management (SERM) – co to jest, definicja
- System wymiany linków SWL – co to jest, definicja
- Subdomena – co to jest, definicja
- Snippet – co to jest, definicja
- Seznam – co to jest, definicja
- Semrush – co to jest, definicja
- SaaS – co to jest, definicja
- Strona docelowa – co to jest, definicja
- SSL (ang. Secure Sockets Layer) – co to jest, definicja
- SMO (Social Media Optimization) – co to jest, definicja
- Sitemap xml – co to jest, definicja
- SERP – (Search Engine Result Page) – co to jest, definicja
- SEO (Search Engine Optimisation) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- t
-
u
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v