Skrót od generic top-level domains. Domeny funkcjonalne najwyższego poziomu, mające informować o rodzaju działalności witryny. Oprócz gTLD, do domen najwyższego poziomu zaliczają się również cTLD (country top-level domains), zarezerwowane dla określonych krajów lub terytoriów. Wyróżniamy dwa poziomy gTLD.
Pierwszy poziom zarezerwowany jest dla instytucji publicznych. Należą do nich takie skróty jak .gov, .edu czy .info. Do drugiego poziomu zaliczają się z kolei wszystkie inne, które określają w skrócie działalność witryny. Przykładem mogą być .tourism, .museum, .root, czy .jobs.
Dlaczego warto stosować Gtld?
Wybór domeny funkcjonalnej może przełożyć się na lepszą pozycję strony w Google. Określenie rodzaju działalności strony w adresie URL może ułatwić użytkownikowi ocenę, czy to właśnie takiej informacji szuka. Dla algorytmów to również ważna wskazówka, która może zaprocentować lepszym indeksowaniem.
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics