Słownik pojęć marketingowych
gTLD – co to jest, definicja
gTLD – definicja. Co to jest?

Skrót od generic top-level domains. Domeny funkcjonalne najwyższego poziomu, mające informować o rodzaju działalności witryny. Oprócz gTLD, do domen najwyższego poziomu zaliczają się również cTLD (country top-level domains), zarezerwowane dla określonych krajów lub terytoriów. Wyróżniamy dwa poziomy gTLD.
Pierwszy poziom zarezerwowany jest dla instytucji publicznych. Należą do nich takie skróty jak .gov, .edu czy .info. Do drugiego poziomu zaliczają się z kolei wszystkie inne, które określają w skrócie działalność witryny. Przykładem mogą być .tourism, .museum, .root, czy .jobs.
Dlaczego warto stosować Gtld?
Wybór domeny funkcjonalnej może przełożyć się na lepszą pozycję strony w Google. Określenie rodzaju działalności strony w adresie URL może ułatwić użytkownikowi ocenę, czy to właśnie takiej informacji szuka. Dla algorytmów to również ważna wskazówka, która może zaprocentować lepszym indeksowaniem.
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- f
-
g
- GTMetrics – co to jest, definicja
- gTLD – co to jest, definicja
- Graf wiedzy – co to jest, definicja
- Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja
- Google Mobile Speed Update – co to jest, definicja
- Google Analytics – co to jest, definicja
- Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
- GDN (Google Display Network) – co to jest, definicja
- h
- i