fbpx

słownik pojęć marketingowych

Audiomarketing, czyli co to?

Czym jest audiomarketing? Jakie ma wykorzystanie przy zwiększeniu sprzedaży?

audiomarketing

Definicja

Audiomarketing (marketing dźwiękowy) odnosi się do użycia dźwięku i słuchu w strategiach marketingowych i reklamowych. Jest to technika, która wykorzystuje różne formy dźwięku, tj. podcasty, reklamy radiowe, muzykę czy dźwięki otoczenia, w celu dotarcia do odbiorców i przekazania im komunikatów.

2 ciekawostki, które warto wiedzieć o audiomarketingu

1. Jakie formy ma audiomarketing?

Audiomarketing to np. podcast tworzony przez daną firmę i związany z jej branżą, unikalne dla marki jingle lub piosenki, elementy dźwiękowe w przestrzeniach handlowych lub restauracjach, audiobooki stworzone na poczet danej marki czy IVR — system automatycznego rozpoznawania i przetwarzania mowy, wykorzystywany w obsłudze klienta przez telefon.

2. Co oferuje audiomarketing?

Ma potencjał do dotarcia do odbiorców w sposób subtelny i emocjonalny, co może wpłynąć na budowanie więzi z marką. Musi być przy tym spójny z całą strategią marketingową i wartościami marki.