fbpx

słownik pojęć marketingowych

Ahrefs Rank – co to jest, definicja

Jak działa Ahrefs Rank?

widok narzędzia ahrefs

Definicja

Ahrefs Rank jest metryczką przygotowaną przez firmę Ahrefs, która pozwala ocenić popularność oraz widoczność danej witryny w wynikach wyszukiwania. Została ona opracowana z myślą o użytkownikach oraz moderatorach witryn, którzy chcą sprawdzić, jak dana strona radzi sobie na tle konkurencji. Ahrefs Rank opiera się na danych pozyskanych z popularnych wyszukiwarek (głównie Google) z uwzględnieniem wielu czynników np. liczby unikalnych linków. 

3 ciekawostki, które warto wiedzieć o Ahrefs Rank

1. Jak interpretować wynik Ahrefs Rank?

Im niższa jest liczba Ahrefs Rank, tym wyżej strona jest w rankingu. Należy przy tym pamiętać, że jest to relatywna ocena i nie oznacza, że strony z mniejszą liczbą są lepsze od konkurencji. Ahrefs Rank jest metryką opracowaną przez konkretną firmę i może mieć swoje ograniczenia — nie jest to oficjalny wskaźnik używany przez wyszukiwarki.

2. Na czym bazuje Ahrefs Rank?

Ahrefs Rank opiera się głównie na analizie linków wskazujących na daną stronę. Liczba i jakość tych linków ma wpływ na pozycję w rankingu.

3. Do czego wykorzystuje się Ahrefs Rank?

Ahrefs Rank można wykorzystać do śledzenia popularności konkurencyjnych stron, śledzenia trendów, może być użytecznym wskaźnikiem do monitorowania skuteczności działań optymalizacyjnych, pomocny w identyfikacji potencjalnych problemów, wspomaganie analizy backlinków.