fbpx

słownik pojęć marketingowych

Context Marketing, czyli co to?

Co oznacza context marketing

Jak wykorzystać context marketing w rozwoju firmy?

context marketing

Definicja

Context Marketing nazywany również marketingiem kontekstowym to nic innego jak dostarczenie odpowiednich treści w odpowiednim momencie właściwym osobom. Zalicza się go do działań promocyjnych oraz jako doskonałe uzupełnienie content marketingu. Context marketing często jest także wykorzystywany w reklamach.

3 ciekawostki o context marketingu

Jak wygląda context marketing w praktyce?

Przede wszystkim marketing kontekstowy wykorzystywany jest w czasie tworzenia oraz emitowania reklam. Specjaliści dopasowują treści danej reklamy do indywidualnych cech odbiorców, ich preferencji, a także zachowań. Jednocześnie istotna jest tutaj panująca moda, lokalizacja i kontekst danej sytuacji. Przykładem context marketingu jest między innymi generowanie na podstawie wyszukiwanych w ostatnim czasie przez danego użytkownika lokali gastronomicznych, innych propozycji o podobnej tematyce i lokalizacji, które mogą przypaść mu do gustu, jak kawiarnie lub bary.

Korzyści płynące z context marketingu

Context marketing jest narzędziem, które daje ogromne korzyści. Do największych zaliczyć można przede wszystkim:

  • większą sprzedaż towarów lub usług,
  • pogłębianie wiedzy o kliencie, co z kolei umożliwia lepsze dopasowanie oferty,
  • przewagę nad konkurencją,
  • zwiększenie zysków z działalności,
  • pozyskiwanie nowych klientów.

Z tych właśnie względów każda profesjonalna agencja marketingowa stosuje w codziennej działalności context marketing.

Tworzenie treści dopasowanych treści

Aby treści przekazywane w reklamach w różnej formie były skuteczne i trafiały do jak największego grona potencjalnych klientów, treści tworzone w ramach context marketingu muszą być dopasowane. Oznacza to, że istotne jest zebranie informacji takich, jak:

  • kim jest klient – chodzi tu o płeć, wiek, czy też zawód, wykształcenie oraz miejsce zamieszkania,
  • co interesuje klienta – jakie treści go interesują, strony z jaką tematyką są przez niego najczęściej odwiedzane,
  • preferencje zakupowe klienta – które z produktów cieszą się jego zainteresowaniem, czy jakie produkty zostały dodane do koszyka.

Aby uzyskać odpowiedzi na te pytania, trzeba przeprowadzić badania rynku.