Inaczej bot czy, w dosłownym tłumaczeniu, pełzacz. To program wykorzystywany przez wyszukiwarki do zweryfikowania zasobów strony na każdym jej poziomie – od kodu, przez architekturę, po content. To właśnie crawler decyduje o tym, na której pozycji w wyszukiwarce uplasuje się witryna.
Porządkuje wyniki wyszukiwania, porządkując strony w kolejności od najlepiej korespondujących z zapytaniem. Bot „pełzacz” może działać na dwa sposoby – skanując zawartość strony dogłębnie lub pobieżnie. Drugi mechanizm wykorzystywany jest najczęściej w przypadku często aktualizowanych witryn.
Jak wykorzystać crawler w SEO?
Specjaliści SEO chętnie korzystają z narzędzia, jakim jest crawler, celem optymalizacji strony. Dzięki temu, że narzędzie zostało stworzone do oceny jej wartościowości w odniesieniu do określonego zapytania, może przysłużyć się skutecznemu pozycjonowaniu.
Pełzacz może pomóc im w przeprowadzeniu dogłębnego audytu SEO celem wyeliminowania problemu duplicate content, zlokalizowania tzw. thin content (treści niskiej jakości) oraz usunięcia stron błędu.
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google