CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – definicja
Tekst lub element graficzny z naniesioną treścią, który ma na celu zachęcenie odbiorcy do jego użycia (kliknięcia, dotknięcia, finalizacji zakupu, etc.) nazywamy CTA (ang. Call to Action).
Wezwanie do działania jest jedną z podstawowych technik stosowanych w sprzedaży i marketingu.
Stanowi zasadniczy czynnik wpływający na skuteczność pojedynczej reklamy lub prowadzonej kampanii reklamowej.
Przykładami mogą być następujące zawołania nacechowane emocjonalnie:
- skorzystaj z naszej oferty,
- odwiedź sklep,
- zadzwoń teraz,
- umów się na spotkanie,
- kup dwa, zapłać za jeden,
- oferta trwa tylko do północy,
- odbierz zamówienie w ciągu 15 minut,
- zamów dziś i otrzymaj prezent.
Elementy CTA są wykorzystywane w budowie stron internetowych oraz tzw. witryn landing page.
Stosuje się je do projektowania przycisków, banerów i wszelkiego rodzaju grafik, które mają zachęcać internautę do podjęcia określonej akcji.
Skuteczne Call to Action pozytywnie wpływa na podwyższenie współczynnika klikalności CTR.
W celu optymalnego dobrania treści wezwania do działania warto skorzystać z testów A/B, które na zmianę prezentują różne jego wersje.
Treści CTA (Call to Action) w e-mail marketingu
Efektywne CTA jest bardzo istotnym elementem prowadzenia kampanii w e-mail marketingu.
Dobrze zaprojektowane Call to Action pozytywnie wpływa na ilość konwersji wynikających z wysyłki wiadomości (np. newslettera).
Istnieje kilka czynników, o których należy pamiętać, umieszczając wezwanie do działania w mailu.
- Warto zastosować dwa przyciski – jeden na początku, a drugi na końcu treści.
- Link powinien być odpowiednio wyróżniony poprzez zmianę koloru, pogrubienie albo zwiększenie rozmiaru fontu. Dobrym rozwiązaniem jest też baner graficzny.
- Tekst hiperłącza powinien być w pierwszej osobie liczby pojedynczej (np. kupuję, wchodzę, biorę udział).
- Odbiorca powinien zostać poinformowany, dlaczego ma kliknąć określone miejsce (popularne „kliknij tutaj” jest zbyt ogólnikowe).
Warto pamiętać, iż coraz większa liczba internautów korzysta z urządzeń mobilnych.
Z tego względu wielkość przycisku CTA powinna być dopasowana do różnych rozdzielczości i fizycznych wymiarów ekranów. Czytelność wezwania do działania jest bardzo ważna.
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google