Słownik pojęć marketingowych
CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
Co to jest call to action? Jak pomaga zwiększyć konwersję?

CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – definicja
Tekst lub element graficzny z naniesioną treścią, który ma na celu zachęcenie odbiorcy do jego użycia (kliknięcia, dotknięcia, finalizacji zakupu, etc.) nazywamy CTA (ang. Call to Action).
Wezwanie do działania jest jedną z podstawowych technik stosowanych w sprzedaży i marketingu.
Stanowi zasadniczy czynnik wpływający na skuteczność pojedynczej reklamy lub prowadzonej kampanii reklamowej.
Przykładami mogą być następujące zawołania nacechowane emocjonalnie:
- skorzystaj z naszej oferty,
- odwiedź sklep,
- zadzwoń teraz,
- umów się na spotkanie,
- kup dwa, zapłać za jeden,
- oferta trwa tylko do północy,
- odbierz zamówienie w ciągu 15 minut,
- zamów dziś i otrzymaj prezent.
Elementy CTA są wykorzystywane w budowie stron internetowych oraz tzw. witryn landing page.
Stosuje się je do projektowania przycisków, banerów i wszelkiego rodzaju grafik, które mają zachęcać internautę do podjęcia określonej akcji.
Skuteczne Call to Action pozytywnie wpływa na podwyższenie współczynnika klikalności CTR.
W celu optymalnego dobrania treści wezwania do działania warto skorzystać z testów A/B, które na zmianę prezentują różne jego wersje.
Treści CTA (Call to Action) w e-mail marketingu
Efektywne CTA jest bardzo istotnym elementem prowadzenia kampanii w e-mail marketingu.
Dobrze zaprojektowane Call to Action pozytywnie wpływa na ilość konwersji wynikających z wysyłki wiadomości (np. newslettera).
Istnieje kilka czynników, o których należy pamiętać, umieszczając wezwanie do działania w mailu.
- Warto zastosować dwa przyciski – jeden na początku, a drugi na końcu treści.
- Link powinien być odpowiednio wyróżniony poprzez zmianę koloru, pogrubienie albo zwiększenie rozmiaru fontu. Dobrym rozwiązaniem jest też baner graficzny.
- Tekst hiperłącza powinien być w pierwszej osobie liczby pojedynczej (np. kupuję, wchodzę, biorę udział).
- Odbiorca powinien zostać poinformowany, dlaczego ma kliknąć określone miejsce (popularne „kliknij tutaj” jest zbyt ogólnikowe).
Warto pamiętać, iż coraz większa liczba internautów korzysta z urządzeń mobilnych.
Z tego względu wielkość przycisku CTA powinna być dopasowana do różnych rozdzielczości i fizycznych wymiarów ekranów. Czytelność wezwania do działania jest bardzo ważna.
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- f
- z