fbpx

Słownik pojęć marketingowych

CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja

Co to jest call to action? Jak pomaga zwiększyć konwersję?

call-to-action, słownik

CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – definicja

Tekst lub element graficzny z naniesioną treścią, który ma na celu zachęcenie odbiorcy do jego użycia (kliknięcia, dotknięcia, finalizacji zakupu, etc.) nazywamy CTA (ang. Call to Action).

Wezwanie do działania jest jedną z podstawowych technik stosowanych w sprzedaży i marketingu.

Stanowi zasadniczy czynnik wpływający na skuteczność pojedynczej reklamy lub prowadzonej kampanii reklamowej.

Przykładami mogą być następujące zawołania nacechowane emocjonalnie:

  • skorzystaj z naszej oferty,
  • odwiedź sklep,
  • zadzwoń teraz,
  • umów się na spotkanie,
  • kup dwa, zapłać za jeden,
  • oferta trwa tylko do północy,
  • odbierz zamówienie w ciągu 15 minut,
  • zamów dziś i otrzymaj prezent.

Elementy CTA są wykorzystywane w budowie stron internetowych oraz tzw. witryn landing page.

Stosuje się je do projektowania przycisków, banerów i wszelkiego rodzaju grafik, które mają zachęcać internautę do podjęcia określonej akcji.

Skuteczne Call to Action pozytywnie wpływa na podwyższenie współczynnika klikalności CTR.

W celu optymalnego dobrania treści wezwania do działania warto skorzystać z testów A/B, które na zmianę prezentują różne jego wersje.

Treści CTA (Call to Action) w e-mail marketingu

Efektywne CTA jest bardzo istotnym elementem prowadzenia kampanii w e-mail marketingu.

Dobrze zaprojektowane Call to Action pozytywnie wpływa na ilość konwersji wynikających z wysyłki wiadomości (np. newslettera).

Istnieje kilka czynników, o których należy pamiętać, umieszczając wezwanie do działania w mailu.

  • Warto zastosować dwa przyciski – jeden na początku, a drugi na końcu treści.
  • Link powinien być odpowiednio wyróżniony poprzez zmianę koloru, pogrubienie albo zwiększenie rozmiaru fontu. Dobrym rozwiązaniem jest też baner graficzny.
  • Tekst hiperłącza powinien być w pierwszej osobie liczby pojedynczej (np. kupuję, wchodzę, biorę udział).
  • Odbiorca powinien zostać poinformowany, dlaczego ma kliknąć określone miejsce (popularne „kliknij tutaj” jest zbyt ogólnikowe).

Warto pamiętać, iż coraz większa liczba internautów korzysta z urządzeń mobilnych.

Z tego względu wielkość przycisku CTA powinna być dopasowana do różnych rozdzielczości i fizycznych wymiarów ekranów. Czytelność wezwania do działania jest bardzo ważna.