fbpx

słownik pojęć marketingowych

Atrybucja konwersji, czyli co to?

Czym jest atrybucja konwersji w marketingu? Jak wpływa na sprzedaż?

konwersja w marketingu - atrybucja

Definicja

Jest to proces identyfikowania i przypisywania różnym źródłom, kanałom lub interakcjom z klientem zasługi za przyczynienie się do zrealizowania konkretnej konwersji (np. zakupu, zapisania się do newslettera). W marketingu online atrybucja konwersji ma na celu zrozumienie, które interakcje z klientem lub kanały marketingowe miały wpływ na finalną konwersję.

2 ciekawostki, które warto wiedzieć o atrybucji konwersji

1. Czy łatwo określić atrybucję konwersji?

W środowisku online użytkownicy mogą mieć wiele styczności z marką przed dokonaniem konwersji. Mogą np. kliknąć reklamę, odwiedzić stronę internetową, wysłać zapytanie przez formularz kontaktowy. Dlatego analiza ścieżek konwersji może być skomplikowana.

2. Jaki wpływ na atrybucję konwersji ma interakcja offline?

Wizyty w sklepie stacjonarnym lub rozmowy z obsługą klienta, mogą mieć wpływ na konwersję online. Integracja danych online i offline jest kluczowa dla dokładnej atrybucji.