Okresowe lub stałe zablokowanie witryny w wyszukiwarce, stanowiące formę kary nakładanej przez Google. Może zostać ona nałożona na stronę w wyniku stosowanych przez stronę różnego rodzaju nieuczciwych praktyk i łamanie wytycznych wyszukiwarki.

Ban od Google prowadzi do całkowitego usunięcia strony z wyników wyszukiwania (w tym również jej podstron oraz subdomen). Karę tę można zdjąć, usuwając przyczynę jej nałożenia, a następnie wysyłając prośbę do Google o ponowne zindeksowanie strony.

Zazwyczaj rozpatrzenie prośby trwa kilka dni. W poszukiwaniu przyczyn nałożenia bana może pomóc dokładny audyt SEO.

Za co można otrzymać ban od Google?

Powodów nałożenia takiej kary może być sporo. Do najpowszechniejszych należy duplikacja treści, a także ukrywanie jej oraz linków.

Pozyskiwanie linków dofollow ze stron o niskim autorytecie również może spowodować, że strona otrzyma ban od Google.

Kolejne powody to wyłudzanie pieniędzy czy stosowanie tzw. doorway pages (ważnych elementów Black Hat SEO) – czyli witryn automatycznie przekierowujących na inne.