Słownik pojęć marketingowych
Ban od Google – co to jest, definicja
Ban od Google – definicja. Co to jest, gdzie sprawdzić

Okresowe lub stałe zablokowanie witryny w wyszukiwarce, stanowiące formę kary nakładanej przez Google. Może zostać ona nałożona na stronę w wyniku stosowanych przez stronę różnego rodzaju nieuczciwych praktyk i łamanie wytycznych wyszukiwarki.
Ban od Google prowadzi do całkowitego usunięcia strony z wyników wyszukiwania (w tym również jej podstron oraz subdomen). Karę tę można zdjąć, usuwając przyczynę jej nałożenia, a następnie wysyłając prośbę do Google o ponowne zindeksowanie strony.
Zazwyczaj rozpatrzenie prośby trwa kilka dni. W poszukiwaniu przyczyn nałożenia bana może pomóc dokładny audyt SEO.
Za co można otrzymać ban od Google?
Powodów nałożenia takiej kary może być sporo. Do najpowszechniejszych należy duplikacja treści, a także ukrywanie jej oraz linków.
Pozyskiwanie linków dofollow ze stron o niskim autorytecie również może spowodować, że strona otrzyma ban od Google.
Kolejne powody to wyłudzanie pieniędzy czy stosowanie tzw. doorway pages (ważnych elementów Black Hat SEO) – czyli witryn automatycznie przekierowujących na inne.
-
b
- Buzz Marketing – co to jest, definicja
- Buyer persona – co to jest, definicja
- Brief – co to jest, definicja
- Breadcrumbs – co to jest, definicja
- Branding – co to jest, definicja
- Bounce Rate – co to jest, definicja
- Bot – co to jest, definicja
- Blog – co to jest, jak założyć
- Błąd 500 – co to jest, definicja
- Błąd 404 – co to jest, definicja
- Błąd 403 – co to jest, definicja
- Black Hat SEO – co to jest, definicja
- Bing – co to jest, definicja
- Baner reklamowy – co to jest, definicja
- Ban od Google – co to jest, definicja
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- z