Okresowe lub stałe zablokowanie witryny w wyszukiwarce, stanowiące formę kary nakładanej przez Google. Może zostać ona nałożona na stronę w wyniku stosowanych przez stronę różnego rodzaju nieuczciwych praktyk i łamanie wytycznych wyszukiwarki.
Ban od Google prowadzi do całkowitego usunięcia strony z wyników wyszukiwania (w tym również jej podstron oraz subdomen). Karę tę można zdjąć, usuwając przyczynę jej nałożenia, a następnie wysyłając prośbę do Google o ponowne zindeksowanie strony.
Zazwyczaj rozpatrzenie prośby trwa kilka dni. W poszukiwaniu przyczyn nałożenia bana może pomóc dokładny audyt SEO.
Za co można otrzymać ban od Google?
Powodów nałożenia takiej kary może być sporo. Do najpowszechniejszych należy duplikacja treści, a także ukrywanie jej oraz linków.
Pozyskiwanie linków dofollow ze stron o niskim autorytecie również może spowodować, że strona otrzyma ban od Google.
Kolejne powody to wyłudzanie pieniędzy czy stosowanie tzw. doorway pages (ważnych elementów Black Hat SEO) – czyli witryn automatycznie przekierowujących na inne.
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google