Słownik pojęć marketingowych
Atrybut dofollow – co to jest, definicja
Atrybut dofollow – definicja. Co to jest, gdzie sprawdzić

Element umieszczany w linku. Stosowany celem poprawienia pozycji strony w wyszukiwarce. „Kieruje uwagę” robotów Google na odnośnik do danej strony, nakazując im ją odwiedzić.
Wielu specjalistów uznaje linki tego typu za ważny element optymalizacji.
Atrybut dofollow zapisuje się w następujący sposób – rel=”dofollow”. Obecnie nie ma jednak konieczności umieszczania go w linku, który zostanie automatycznie uznany za dofollow przez roboty Google.
Jak pozyskać linki dofollow?
Linki dofollow chętnie wykorzystywane są wśród SEOwców przy kampaniach pozycjonujących. Prowadzą one do strony, co zwiększa jej autorytet, a co za tym idzie – pozycję w wyszukiwarce.
Ważne, aby były umieszczane na stronach o wysokim autorytecie – w innym przypadku rankowanie witryny, do których prowadzą, może nawet się osłabić.
Linki zawierające atrybut dofollow można pozyskiwać między innymi w artykułach sponsorowanych, eksperckich, czy w komentarzach.
Najlepiej rankowane przez Google są strony, w przypadku których linki dofollow pozyskiwane są za pośrednictwem udostępnień odwiedzających stronę.
-
a
- Audyt UX – co to jest, definicja
- Audyt strony www – optymalizacja SEO – co to jest, definicja
- Atrybut dofollow – co to jest, definicja
- Atrybut alt – co to jest, definicja
- Artykuł sponsorowany – co to jest, definicja
- Architektura informacji – co to jest, definicja
- Anchor Text – Kotwica linku
- Algorytm Google – co to jest, definicja
- Aktualizacja algorytmu – co to jest, definicja
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny – co to jest, definicja
- Adwords – co to jest, definicja
- Adres IP – co to jest, definicja
- Ad Network – Sieć reklamowa – co to jest, definicja
-
b
- Buzz Marketing – co to jest, definicja
- Buyer persona – co to jest, definicja
- Brief – co to jest, definicja
- Breadcrumbs – co to jest, definicja
- Branding – co to jest, definicja
- Bounce Rate – co to jest, definicja
- Bot – co to jest, definicja
- Blog – co to jest, jak założyć
- Błąd 500 – co to jest, definicja
- Błąd 404 – co to jest, definicja
- Błąd 403 – co to jest, definicja
- Black Hat SEO – co to jest, definicja
- Bing – co to jest, definicja
- Baner reklamowy – co to jest, definicja
- Ban od Google – co to jest, definicja
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- z