Element umieszczany w linku. Stosowany celem poprawienia pozycji strony w wyszukiwarce. „Kieruje uwagę” robotów Google na odnośnik do danej strony, nakazując im ją odwiedzić.
Wielu specjalistów uznaje linki tego typu za ważny element optymalizacji.
Atrybut dofollow zapisuje się w następujący sposób – rel=”dofollow”. Obecnie nie ma jednak konieczności umieszczania go w linku, który zostanie automatycznie uznany za dofollow przez roboty Google.
Jak pozyskać linki dofollow?
Linki dofollow chętnie wykorzystywane są wśród SEOwców przy kampaniach pozycjonujących. Prowadzą one do strony, co zwiększa jej autorytet, a co za tym idzie – pozycję w wyszukiwarce.
Ważne, aby były umieszczane na stronach o wysokim autorytecie – w innym przypadku rankowanie witryny, do których prowadzą, może nawet się osłabić.
Linki zawierające atrybut dofollow można pozyskiwać między innymi w artykułach sponsorowanych, eksperckich, czy w komentarzach.
Najlepiej rankowane przez Google są strony, w przypadku których linki dofollow pozyskiwane są za pośrednictwem udostępnień odwiedzających stronę.
- Strony, blogi Web 2.0
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)