Element umieszczany w linku. Stosowany celem poprawienia pozycji strony w wyszukiwarce. „Kieruje uwagę” robotów Google na odnośnik do danej strony, nakazując im ją odwiedzić.

Wielu specjalistów uznaje linki tego typu za ważny element optymalizacji.

Atrybut dofollow zapisuje się w następujący sposób – rel=”dofollow”. Obecnie nie ma jednak konieczności umieszczania go w linku, który zostanie automatycznie uznany za dofollow przez roboty Google.

Jak pozyskać linki dofollow?

Linki dofollow chętnie wykorzystywane są wśród SEOwców przy kampaniach pozycjonujących. Prowadzą one do strony, co zwiększa jej autorytet, a co za tym idzie – pozycję w wyszukiwarce.

Ważne, aby były umieszczane na stronach o wysokim autorytecie – w innym przypadku rankowanie witryny, do których prowadzą, może nawet się osłabić.

Linki zawierające atrybut dofollow można pozyskiwać między innymi w artykułach sponsorowanych, eksperckich, czy w komentarzach.

Najlepiej rankowane przez Google są strony, w przypadku których linki dofollow pozyskiwane są za pośrednictwem udostępnień odwiedzających stronę.