fbpx

słownik pojęć marketingowych

Angażujące treści, czyli co to?

Jak tworzyć angażujące treści? Czym się charakteryzują?

angażujące treści

Definicja

Angażujące treści przyciągają uwagę odbiorców i mobilizują do podjęcia jakiejś akcji. Mogą być tekstami, obrazami, filmami wideo, dźwiękami lub innymi formami mediów, które wzbudzają zainteresowanie, emocje i aktywność. Takie treści mają potencjał do utrzymywania uwagi odbiorców, co z kolei przekłada się na zaangażowanie z ich strony i reakcję.

3 ciekawostki, które warto wiedzieć o angażujących treściach

1. Czemu służą angażujące treści?

Pomagają wyróżnić się spośród innych komunikatów i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Dobrej jakości treści mogą pomóc w budowaniu rozpoznawalności marki i tworzeniu pozytywnego wizerunku. Pomagają budować relacje z klientami poprzez dostarczanie im wartościowej informacji lub rozrywki. Niosą również walor edukacyjny — informują klientów o produktach lub usługach, ich korzyściach i sposobach użycia.

Angażujące treści mogą być użyte w procesie generowania leadów (potencjalnych klientów), w konwersjach oraz poprawie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania.

2. Jakie formy mogą mieć angażujące treści?

Mogą mieć postać dobrze napisanego i wartościowego blogu, odpowiednio zmontowanego filmu wideo, infografiki, podcastu czy webinaru. Do mniej oczywistych form angażujących treści należą konkursy i zabawy interaktywne oraz quizy.

3. Jakie cechy musi mieć angażująca treść?

Powinna być związana z potrzebami lub zainteresowaniami odbiorcy. Musi mieć intrygujący początek, zrozumiałą treść, dobrze zdefiniowany przekaz. Powinna również być unikalna, wywoływać emocje u odbiorcy, zachęcać go do interakcji oraz nieść wartość dodaną (np. wiedzę).