Opis grafiki na witrynie internetowej, odczytywany przez roboty indeksujące.
Jego brak może negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony.
Atrybut alt nie powinien być kreatywny – liczy się jak najdokładniejsze opisanie tego, co znajduje się na grafice. Dzięki temu, silnik wyszukiwarki będzie mógł uwzględnić ją w wynikach wyszukiwania określonej frazy czy zapytania.
Atrybut alt jest również przydatnym narzędziem dla osób niewidomych, które mogą za jego pośrednictwem dowiedzieć się, co znajduje się na grafice.
Jak stworzyć dobry atrybut alt?
Atrybut alt nie powinien być kreatywny – liczy się jak najdokładniejsze opisanie tego, co znajduje się na grafice. Dzięki temu, silnik wyszukiwarki będzie mógł uwzględnić ją w wynikach wyszukiwania określonej frazy czy zapytania. Nie muszą znajdować się w nim słowa kluczowe, choć można umieścić je w opisie.
Uwzględnienie atrybutów alt jest niezbędne, ponieważ ich brak równa się braku grafik.
Jeśli ich załadowanie nie jest możliwe, alt skutecznie je zastępuje.
Przykład ustawienia ALT w WordPress:
- Strony, blogi Web 2.0
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)