Opis grafiki na witrynie internetowej, odczytywany przez roboty indeksujące.

Jego brak może negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony.

Atrybut alt nie powinien być kreatywny – liczy się jak najdokładniejsze opisanie tego, co znajduje się na grafice. Dzięki temu, silnik wyszukiwarki będzie mógł uwzględnić ją w wynikach wyszukiwania określonej frazy czy zapytania.

Atrybut alt jest również przydatnym narzędziem dla osób niewidomych, które mogą za jego pośrednictwem dowiedzieć się, co znajduje się na grafice.

Jak stworzyć dobry atrybut alt?

Atrybut alt nie powinien być kreatywny – liczy się jak najdokładniejsze opisanie tego, co znajduje się na grafice. Dzięki temu, silnik wyszukiwarki będzie mógł uwzględnić ją w wynikach wyszukiwania określonej frazy czy zapytania. Nie muszą znajdować się w nim słowa kluczowe, choć można umieścić je w opisie.

Uwzględnienie atrybutów alt jest niezbędne, ponieważ ich brak równa się braku grafik.

Jeśli ich załadowanie nie jest możliwe, alt skutecznie je zastępuje.

Przykład ustawienia ALT w WordPress:

wordpress-ustawienie-alt