Słownik pojęć marketingowych
Atrybut alt – co to jest, definicja
Atrybut alt – definicja. Co to jest, gdzie ustawić

Opis grafiki na witrynie internetowej, odczytywany przez roboty indeksujące.
Jego brak może negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony.
Atrybut alt nie powinien być kreatywny – liczy się jak najdokładniejsze opisanie tego, co znajduje się na grafice. Dzięki temu, silnik wyszukiwarki będzie mógł uwzględnić ją w wynikach wyszukiwania określonej frazy czy zapytania.
Atrybut alt jest również przydatnym narzędziem dla osób niewidomych, które mogą za jego pośrednictwem dowiedzieć się, co znajduje się na grafice.
Jak stworzyć dobry atrybut alt?
Atrybut alt nie powinien być kreatywny – liczy się jak najdokładniejsze opisanie tego, co znajduje się na grafice. Dzięki temu, silnik wyszukiwarki będzie mógł uwzględnić ją w wynikach wyszukiwania określonej frazy czy zapytania. Nie muszą znajdować się w nim słowa kluczowe, choć można umieścić je w opisie.
Uwzględnienie atrybutów alt jest niezbędne, ponieważ ich brak równa się braku grafik.
Jeśli ich załadowanie nie jest możliwe, alt skutecznie je zastępuje.
Przykład ustawienia ALT w WordPress:

-
a
- Audyt UX – co to jest, definicja
- Audyt strony www – optymalizacja SEO – co to jest, definicja
- Atrybut dofollow – co to jest, definicja
- Atrybut alt – co to jest, definicja
- Artykuł sponsorowany – co to jest, definicja
- Architektura informacji – co to jest, definicja
- Anchor Text – Kotwica linku
- Algorytm Google – co to jest, definicja
- Aktualizacja algorytmu – co to jest, definicja
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny – co to jest, definicja
- Adwords – co to jest, definicja
- Adres IP – co to jest, definicja
- Ad Network – Sieć reklamowa – co to jest, definicja
-
b
- Buzz Marketing – co to jest, definicja
- Buyer persona – co to jest, definicja
- Brief – co to jest, definicja
- Breadcrumbs – co to jest, definicja
- Branding – co to jest, definicja
- Bounce Rate – co to jest, definicja
- Bot – co to jest, definicja
- Blog – co to jest, jak założyć
- Błąd 500 – co to jest, definicja
- Błąd 404 – co to jest, definicja
- Błąd 403 – co to jest, definicja
- Black Hat SEO – co to jest, definicja
- Bing – co to jest, definicja
- Baner reklamowy – co to jest, definicja
- Ban od Google – co to jest, definicja
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- z